Post AdvertisementRegister an AccountLogin
 
Car Interview
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲ ဒုရဲမွဴးႀကီး ဦးေအာင္ကိုဦး ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း
1130 ႀကိမ္ ၾကည့္႐ႈ ႔ၿပီး
 
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲ ဒုရဲမွဴးႀကီး ဦးေအာင္ကိုဦး ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း - Car Interview from iCar.com.mm

 
ေမး -လာမယ့္ႏွစ္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ မႈကို ဆရာတို႔ ဘယ္လို ေျဖရွင္းသြား မလဲဆရာ။
ေျဖ - လာမယ့္ႏွစ္ ၂ဝ၁၆ မွာ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းတဲ့ျပႆနာကို ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ႕အေနနဲ႔ အခုလက္ရွိမွာ ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တာက Construction လုပ္ငန္းေတြ ရွိေနလို႔ေလ။ ဒီလုပ္ငန္းေတြ ၿပီးသြားလို႔ ရွိရင္ေတာ့ အခု အဘ တို႔ လုပ္ေနတဲ့ ယာဥ္စည္းကမ္းလည္း စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး အေနအ ထား ေအာင္ျမင္မွာ။ ဒီက်ပ္တည္း တဲ့ဟာေတြကိုလည္း အဘတို႔က ေျဖေလ်ာ့သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေျဖရွင္းဖို႔ဆို
တာက ေနာက္ႏွစ္က် ေတာ့ Traffic Light ေတြ Comment Centre ေတြ ဆိုတာလည္း သႀကၤန္မတိုင္မီ ၿပီးသြား ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေနာက္ႏွစ္မွာလည္း အဲဒါေတြနဲ႔လည္း ထိန္းမယ္။ ၿပီးရင္ ယာဥ္ထိန္းကလည္း ထိန္းမယ္။ အရင္ တုန္းကေတာ့ Menual ထိန္းေနတာေပါ့။ အခုေနာက္ပိုင္းက်ရင္ Digital နည္းနဲ႔လည္း ထိန္းသိမ္းသြားမွာေပါ့။ အဲဒီမွာေတာ့ အဘတို႔က အေရးယူျခင္း၊ သတိေပးျခင္းေတြကို FM ေတြ မီဒီယာေတြကေနတစ္ဆင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ထည့္သြင္းၿပီးေတာ့မွ ပညာေပးျခင္းေတြလုပ္သြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က မ.ထ.သ ဥကၠ႒နဲ႔ ၫႇိႏႈိင္း ၿပီးေတာ့မွ ပညာေပးျခင္းေတြ ေဆာင္ ရြက္သြားမွာပါ။ အေရးယူျခင္းအပိုင္း နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ယာဥ္ ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈမွာ စည္းကမ္းထိန္းတဲ့ အပိုင္းက အေအာင္ျမင္ဆံုးအပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အေရးယူ ျခင္းအပိုင္းမရွိ ဘူးဆိုရင္ စည္းကမ္း ေဖာက္တဲ့လူ ပိုလာမွာေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္း Digital နည္းနဲ႔ အေရးယူမႈေတြလည္း ပါလာႏိုင္တယ္။ ေနာက္ ယာဥ္ထိန္း ေတြ စည္းကမ္းမဲ့တာေတြ ကို အေရးယူမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး - ေနာက္ႏွစ္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္မွာ မမ္မိုရီ ခ်င္စ္ျပား ထည့္သြင္းသြားမယ့္ အပိုင္းေလးကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ - ဆရာတို႔အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ျပည္သူလူထုကို ယာဥ္ထိန္းက စစ္ေဆးတာက အလုပ္တစ္ခုျဖစ္ ေနတယ္။ အမွန္က ျပည္သူေတြ စည္း ကမ္းလိုက္နာဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ျပည္သူ ေတြ စည္းကမ္းလိုက္နာလို႔ရွိရင္ စစ္ေဆး တဲ့အပိုင္းမွာ ေလ်ာ့သြားတယ္။ က်န္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးခ်ႏိုင္တယ္။ ျပည္သူေတြ စည္းကမ္းလိုက္နာ လို႔ရွိ ရင္ စစ္ေဆးတဲ့ အပိုင္းမွာ ေလ်ာ့သြား သလို ပညာေပးတဲ့အပိုင္းမွာလည္း သိပ္လုပ္စရာမလိုဘူး။ မလိုဘူးဆိုရင္ ယာဥ္ထိန္းအင္အားက ပိုထြက္ လာတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီအင္အား ေတြကို ဘယ္လိုသံုးမလဲဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈေတြ ျဖစ္ ေနတဲ့ေနရာေတြ ယာဥ္က်ပ္တည္းမႈ ရွိေနတဲ့ က်န္တဲ့ေနရာေတြမွာ သြားၿပီး ပူးေပါင္း၊ ဝိုင္းဝန္းၿပီး အင္အား မ်ားမ်ားနဲ႔ လုပ္ေပးတာတို႔၊ Mobile စနစ္နဲ႔ စည္းကမ္းလိုက္ၿပီး ထိန္းေနတာတို႔ ၿမိဳ႕ထြက္ေပါက္ေတြကို ပိတ္ၿပီးေတာ့ လံုၿခံဳေရးယူၿပီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ ဖြဲ႕အေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာ တို႔၊ အဲဒီလို အခြင့္အေရးေတြ ပိုရလာ မယ္။ အဲဒီလို (Chip)ကေလးေတြနဲ႔ ဒါမ်ဳိးေတြ လုပ္တယ္ဆိုတာ တိုက္႐ိုက္စစ္ေဆးဖို႔မလိုေအာင္ သူတို႔လုပ္ထားတာ။ အဘတို႔ တိုက္႐ိုက္ စစ္ေဆးစရာ မလိုဘူးေပါ့။ Electronic System လို႔ ေခၚမွာေပါ့။ သူတို႔က တိုက္႐ိုက္ ၾကည့္လိုက္တယ္။ ဒီလူကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ သက္တမ္း မတိုး ထားဘူးဆိုရင္ သူ႔ဘာသာသူ အလိုလို သိၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးတို႔အေနနဲ႔ စစ္စရာ မလိုဘူး။ ဒီလူကို လွမ္းေခၚလို႔ ရတယ္။ ခင္ဗ်ား ယာဥ္ ေမာင္းလိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးဖို႔ လိုေနၿပီ။ သက္တမ္း လာတိုးပါ။ မတိုးရင္ ခင္ဗ်ားကို ယာဥ္ စည္းကမ္းအရ အေရးယူပါမယ္။ ဒီလို စနစ္ေတြေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီလိုစနစ္ေတြ လုပ္လာ ဖို႔အတြက္လည္း Comment စင္တာ ႀကီးက အေျခခံတာ။ ဒီဟာ အေျခမခံဘဲနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီ Comment စင္တာႀကီးထဲမွာ Software ေပါင္းမ်ားစြာ ပါတယ္။ ကားက်ပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အရင္တုန္းက လူနဲ႔ပဲ ရွင္းလိုက္ရေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ ေကာင္းကင္ကေန ၾကည့္ေနတဲ့ CCTV ျမင္ကြင္းကို ျမင္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ CCTV ၾကည့္တဲ့ ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး ကားအင္အား ဘယ္ဘက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေရာက္ေနၿပီေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ကားရဲ႕ အေရ အတြက္ေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့မွ Mobile Centre ကေန မီးပြိဳင့္ေတြကို အေဝး ထိန္းစနစ္နဲ႔ မီးပြိဳင့္ေတြကို ဖြင့္ပိတ္ လုပ္သြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက E-enforcement အေနနဲ႔ ခုန (Chip) ကို ဒီတိုင္းၾကည့္လို႔မရဘူး။ Chip ထည့္ ထားတာကို အေပၚကေန X-rays စက္နဲ႔ ျဖတ္သန္းၿပီး စစ္မွ ရမယ္ေလ။ တိုက္႐ိုက္လိုက္စစ္လို႔ရတဲ့ စနစ္
မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ ဒီလူရဲ႕ ကားက without လား၊ ၿပီးရင္ လူက လိုင္စင္ မရွိဘူးလားဆိုတဲ့ ဟာေတြကို အေဝး ထိန္းစနစ္နဲ႔ ၾကည့္လို႔ရမယ္ဆိုရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ လူပဲလိုက္ၿပီး ေတာ့ စစ္ရမယ္ဆိုရင္ မထူးပါဘူး။ လူနဲ႔ ၾကည့္လည္း ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Application ကိုေတာ့ ငါတို႔ကိုေပးထားရမယ္။ ေပး ထားရင္ ယာဥ္ထိန္းက အဲဒီကို Screen ေပၚတင္ၿပီးေတာ့ ဖတ္ၾကည့္လိုက္မယ္။ ၿပီးေတာ့ Comment စင္တာက သူ႔ဘာသူ စာရင္းသြင္းလိမ့္မယ္။ Save လုပ္ၿပီး စာရင္းသြင္း၊ အဲဒီလို စနစ္ေတြလည္း ေပၚလာမွာပါ။ ေပၚလာၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ အဘတို႔က ဒီကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စည္းကမ္းေဖာက္သြား တယ္ဆိုရင္ Comment စင္တာက ၾကည့္ၿပီး Save လုပ္မယ္။ အဲဒီမွာ ဒီလူရဲ႕ အမွားေတြကို ျပမယ္။ အဲဒီအတိုင္း အျပစ္ရွိတဲ့ကားက အျပစ္ရွိတဲ့ File ထဲကို ဝင္သြားမွာပဲ။ အဲဒီလို မ်ဳိးစနစ္ေတြေပါ့ေနာ္။

ေမး - တကယ္လို႔ အဲဒီလို စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈေတြရိွလာရင္ ႏွစ္လဲ သက္တမ္းတိုးမွာ အေရးယူမႈ လုပ္မွာလား။
ေျဖ - မွန္တာေပါ့ သက္တမ္းတိုးမွပဲ အေရးယူလုပ္လို႔ရမွာ။ အဘတို႔က ဒါက ေျဖရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ကို လွမ္းၿပီး ေျပာရမွာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက မီဒီယာေတြကေနတစ္ဆင့္ သက္တမ္းလြန္ေနၿပီ။ လာတိုးဖို႔ ဒါမ်ဳိးေလးေတြ ေပါ့။ လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္းတဲ့ ကား ေတြကို စာရင္းထုတ္ၿပီး ျပည္သူလူထု သိေအာင္ Journal ေတြကေန ေၾကညာ ေပးသလိုေပါ့။ အဲဒီအခါက်ရင္ မီဒီယာ နဲ႔ ယာဥ္ထိန္းရဲနဲ႔ ေပါင္းသလို Comment စင္တာျဖစ္လာမွာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း လုပ္ၾကမွာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း က်ရင္ ယာဥ္ထိန္းက လက္လွမ္းမမီတဲ့ ေနရာ ေတြမွာရွိမယ္။ ပိြဳင့္တစ္ပြိဳင့္နဲ႔ အကြာ အေဝးမွာ Camera မမီတဲ့အခါ အဲဒီၾကားထဲမွာ ယာဥ္ထိန္းရွိမယ္။ အဲဒီမွာ စည္းကမ္းေဖာက္ရင္ မသိဘူးေလ။ ကင္မရာမွ မျမင္ရတာ။ အဲဒီမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ ရွိမယ္။

ေမး -ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒပါ အခ်က္ေတြအတိုင္း အေရးယူမႈေတြ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီလား။
ေျဖ- ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ အၿပီး သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ ၁ဝ လပိုင္းက တည္းက အသက္ဝင္သြားတာပဲ။ လိုက္လုပ္ရမယ့္တာဝန္ အဘတို႔ မွာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဘတို႔ က ဒီေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ တရားစြဲ တင္တာတို႔ လုပ္တယ္။ ဒဏ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ခ်လဲဆိုတာ အဘတို႔က ေျဖပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ဒဏ္ေငြခ်တယ္။ တရားသူႀကီး ကေတာ့ ျပည္သူလူထု အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေလာက္တဲ့ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း ေဖာက္တာေတြကို ေသခ်ာဆံုးျဖတ္ ေပးပါတယ္။

ေမး -၂ဝ၁၆မွာ ၿပိဳင္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရိွပါသလဲ။
ေျဖ -လာမယ့္ႏွစ္မွာ အႀကီးႀကီး အေရး ယူတာေတြ ရိွလာႏိုင္တယ္။ အခုက ၿပိဳင္ကားက နည္းနည္းေလး နည္းေန သလို တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ အဓိက ယာဥ္ထိန္းမရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာ လုပ္တာမ်ားတယ္။ ယာဥ္ထိန္းရွိေန ရင္ေတာ့ သူတို႔မလုပ္ၾကဘူး။ ယာဥ္ ထိန္းမရွိတဲ့ေနရာ လုပ္တဲ့အတြက္ အဘတို႔က လုပ္ႏိုင္တဲ့ေနရာ ေတြမွာ Hidden Camera ေတြ ျပန္တပ္ရမယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ Comment စင္တာကေန တစ္ဆင့္ၾကည့္ ကင္ မရာေတြနဲ႔ တပ္ၿပီး ေတာ့မွ ဒီကားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က အေရးယူ သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ကားက ရမ္းကားစြာ ေမာင္းသြားတယ္။ ေနာက္က်ရင္ လွမ္းေခၚတဲ့စနစ္ကို လုပ္မယ္။ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ထဲကို ေျပာတာေပါ့ေနာ္။ ၂ဝ၁၆ ထဲက်လို႔ရွိရင္ ၿပိဳင္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ ဒီလိုစနစ္ေတြ လုပ္လာမွာေပါ့။ ၂ဝ၁၆ႏွစ္ထဲမွာပဲ ၿပိဳင္ကားေတြကို ပိတ္ၿပီးဖမ္းလို႔ရမယ့္ အေန အထားေတြ ျဖစ္လာမယ္။ အခုဆို ယာဥ္ထိန္းရဲ ေတြက နားလည္း မနားရဘူး။ ညက် ေတာ့လည္း လုပ္ရ၊ ေန႔လည္း လုပ္ရ တယ္။ ၂၄ နာရီဆိုေတာ့ မခံႏိုင္ေတာ့ ဘူး။ တခ်ဳိ႕ဆို မူးေတာင္ လဲတယ္။

ေမး - Comment စင္တာႀကီး ရွိလာၿပီဆိုရင္ ယာဥ္ထိန္းရဲ အင္အား ေလွ်ာ့ခ်သြားဖို႔ ရွိပါသလား။
ေျဖ - ဒီစင္တာႀကီး ရွိလာၿပီဆိုၿပီး ယာဥ္ထိန္းအင္အားေလွ်ာ့ဖို႔ မရွိပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အဘတို႔က ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ သြားေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေပၚမွာ အဆင္ေျပလာၿပီ ဆိုရင္ လုပ္စရာေတြအမ်ားႀကီး က်န္ ေသးတယ္။ ဥပမာ- အေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္ လမ္းေၾကာင္း၊ ဧည့္သည္ေတာ္ လမ္း ေၾကာင္းေတြ၊ တိုက္သြားတဲ့အမႈေတြ နဲ႔ စံုစမ္း ေဖာ္ထုတ္တာေတြ၊ တိုက္ေျပး ေတြ စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္တာေတြ အဲဒါေတြ လုပ္ရေသးတယ္။ ဒီလူက တိုက္ေျပးကို သြားစံုစမ္းရ ေနာက္ေန႔ လမ္း ေၾကာင္းမွာ လမ္းျပရဆိုေတာ့ တကယ္ လုပ္ေနရတာ သူတစ္ေယာက္ထဲနဲ႔ ကို တာဝန္က သံုးေလးခု ထမ္းေဆာင္ ေနရတာမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ Comment စင္တာေတြ တက္လာေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘာပဲေျပာေျပာ တာဝန္ကို တစ္ခုထဲ တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ႏိုင္ေတာ့တာေပါ့။ ေနာင္ႏွစ္ဆိုရင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ အဓိကထားၿပီး ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြကလည္း အခ်က္ ၂ဝ ေလာက္ ရွိတယ္။ အခု အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ထပ္တိုးတယ္။ အခု လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းျခင္း၊ မအူမလည္ ေမာင္းေနတဲ့သူေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းျခင္း၊ ေနာက္ၿပီး ယာဥ္ထိန္းရဲ မေယာင္မလည္ လမ္းရွင္းေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။ ဥပမာ-ယာဥ္ထိန္းေတြက လည္း ကားေတြ က်ပ္ေနတာကို ျမင္ၿပီး ေရွာ့ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ဘယ္သူ႔ကို အရင္ ေပးလို႔ ေပးရမွန္း မသိေတာ့ဘူး ျဖစ္ကုန္ တယ္။ ေနာင္ပိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ကားေတြကို အေပၚကေနၾကည့္ၿပီး သူ႔ကို òန္ၾကားလို႔ရမယ္။မင္းအဲဘက္ ၾကည့္လိုက္ ဘယ္ဘက္ကို လႊတ္ဆို ၿပီးေပါ့။ ဥပမာ- ေတာင္ဘက္၊ ေျမာက္ ဘက္၊ ဘယ္ဘက္က ကားက်ပ္ေန တယ္ဆိုၿပီး ေျပာလို႔ရတာေပါ့။ Control Centre ေၾကာင့္ ပိုၿပီးအဆင္ေျပတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ျပည္သူ အၾကာႀကီး မေစာင့္ရဘူး။ အခုက ဘယ္ဟာကို လႊတ္လို႔ လႊတ္ရမွန္း မသိျဖစ္ ေနတာ။ အခုတပ္ဆင္မယ့္ CCTV ကင္မရာေတြက ေပ ၆ဝဝ ေလာက္ထိ ဆြဲလို႔ရတယ္။ အဲ့အတြက္ ကားတန္းကို အေပၚစီးကေနၾကည့္ေနလို႔ရတယ္။

ေမး -မီးပြိဳင့္စနစ္ေတြက တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္မွာဆိုေတာ့ လွ်ပ္စစ္မီး မမွန္ေတာ့ အဆင္ေျပပါ့မလားဆရာ။
ေျဖ - လွ်ပ္စစ္မီးမွန္ဖို႔ Fiver Optic Line ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးတို႔ လွ်ပ္စစ္မီး ပံုမွန္ရေနမွာ ျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ လူေတာ့ေပးလို႔ မရဘူးေပါ့။ မီးပြိဳင္ေတြလုပ္မယ့္ထဲမွာ ၁၆ဝ ရွိတယ္ေလ။ ၁၄၅ ခုရွိတယ္။ ၁၅၆ ခု ရွိတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေပါ့။ မီးပ်က္ရင္ Auto စနစ္ မီးက လာေနမွာ။ အဲဒီ မွာ Volt အား ပါၿပီးသား။ Software နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး Computer Box ေတြ မီးပြိဳင့္နားမွာ တစ္ခါထဲေထာင္ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Computer အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္မွာ။ အဲဒီမွာ ဗို႔အား ထည့္ထားၿပီးသား။ မီးပ်က္ရင္လည္း မီးလာေနလိမ္မယ္။ Auto Change System နဲ႔ ဒါမ်ဳိးေတြ လုပ္ထားတယ္။ မီးပ်က္လို႔ရွိရင္ မပူရေတာ့ဘူးေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တည္းမႈက ကင္းေဝးသြားမွာပါ။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အဆင့္ျမင့္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါၿပီ။

ေမး- ကားအေရာင္းစင္တာက ကားေတြ နံပါတ္မပါဘဲ လမ္းေပၚ ေမာင္းရင္ ဘယ္လို အေရးယူမလဲ။
ေျဖ-အဲတာေတြကေတာ့ သတ္မွတ္ နံပါတ္ျပားမတပ္ဘဲ ေမာင္းရင္ စည္ပင္ ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူရင္ ဒဏ္ေငြက မ်ားသြားမယ္။ သံုးေသာင္းကေန တစ္သိန္းအထိ အေရးယူလို႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ နံပါတ္ျပား အတုတပ္ၿပီး ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Without ပဲ။ ဦးတို႔ကေတာ့ သူ႔ဟာသူ Consignment ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ နံပါတ္ျပား အတုတပ္တဲ့အတြက္ စာရြက္စာတမ္း အတုျပဳလုပ္မႈနဲ႔ အေရးယူမွာပါ။ အခုလည္း အေရးယူေနပါတယ္။ ဦးကိုယ္တိုင္လည္း အေရးယူခဲ့တာ ေတြရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဘယ္သူနဲ႔ သိတယ္။ ဘယ္ဝါနဲ႔ သိတယ္ဆိုလည္း ဖမ္းမယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါက မေျပာသင့္ဘူး။ အေျပာခံရတဲ့သူေတာင္ သိကၡာက်ေသးတယ္။ ကိုယ္ကမွ စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့သူကိုး။ ကိုယ္လုပ္တဲ့အျပစ္ကို ကိုယ္တိုင္ခံယူရမွာေပါ့။

ေမး-၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္မွာ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈေတြကို ဘယ္လိုစနစ္ေတြနဲ႔ ေလွ်ာ့ခ်သြားမလဲ။
ေျဖ-ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကားသြား ကားလာ၊ လူသြားလူလာေတြလည္း မ်ားလာမယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္တို႔ ယာဥ္ ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕အေနနဲ႔ေတာ့ လူစည္ကားရာ မီးပြိဳင့္ေတြမွာ Guard Rail ေတြ လုပ္ေပးဖို႔ဆိုၿပီး စီစဥ္ေနတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အလယ္မွာ Steel Structure ေတြ ထားေပးဖို႔ စီစဥ္ေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး မ်ဥ္းၾကားေတြမွာလည္း ေခတ္မီလာတဲ့ လူကူးမ်ဥ္းၾကားေတြ ပါလာမယ္။ လူကူးအခ်က္ျပ မီးေတြပါလာဖို႔ လုပ္ေနတယ္။ အဲလို လုပ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ လမ္းကူးသူ ေတြ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ မကူးေအာင္ အစ္ကိုတို႔အေနနဲ႔ လုပ္ေပးသြားႏိုင္မယ္။ ယာဥ္ေမာင္းေတြ အေနနဲ႔က သိသိႀကီးနဲ႔ အမွား မက်ဴးလြန္မိဖို႔ မွာခ်င္ပါတယ္။ ယာဥ္စည္းကမ္းကို လိုက္နာၾကပါ။ ယာဥ္ထိန္းရဲ ရွိရွိ၊ မရွိရွိ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း လိုက္နာၾကပါ။ အခုက ယာဥ္ထိန္းရဲမရွိတဲ့အခ်ိန္ အျဖစ္ပိုမ်ားၾကတာပါ။ လူေတြကလည္း သတ္ မွတ္တဲ့ လမ္းစည္းကမ္းအတိုင္း လူကူး မ်ဥ္းၾကားကေန လမ္းျဖတ္ကူး ပါ။ ဖမ္း ဆီးတာထက္ စည္းကမ္းလိုက္
နာတာက ကိုယ့္အသက္ကို တန္ဖိုး ထားရာေရာက္ပါတယ္။ အဘတို႔ႏိုင္ငံ မွာ အားနည္းခ်က္တစ္ခုက လူကူးမ်ဥ္း ၾကားက မကူးဘဲ တျခားကကူးလို႔ ကားတိုက္ခံရရင္လည္း ကားသမား အမွား။ တကယ္က လူကူးမ်ဥ္းၾကား ေပးထားတာကို လူကူးမ်ဥ္းၾကားက မကူးဘဲ ယာဥ္တိုက္မိရင္ ကူးတဲ့လူမွာပဲ အျပစ္ ရွိတာ။ လူကူးမ်ဥ္းၾကားရွိရဲ႕သား နဲ႔ လူကူးမ်ဥ္းၾကားက မကူးလို႔ျဖစ္ရင္ သူ႔အမွားပဲ။ ဘယ္ေလာက္ ရွင္းရွင္း မသြားသင့္ဘူး။ တကယ္လို႔ လူကူး မ်ဥ္းၾကားကေနကူးလုိ႔ အတိုက္ခံရ ရင္ေတာ့ ေမာင္းတဲ့သူ အျပစ္ပဲ။ ဒီလို မ်ဳိးလည္း သီးျခားအမိန္႔òန္ၾကား ခ်က္ ထြက္သင့္တာေပါ့။ ဒါကလည္း အသိ မရွိလို႔ ျဖစ္တာ။ အဲဒီအတြက္ ဦးတို႔က အဖြဲ႕ေတြ လိုက္ဖြဲ႕ေနရတယ္။ ဒီလို လမ္းအသံုးျပဳသူေတြ မသိေတာ့ စနစ္ တက် စည္းကမ္းလိုက္နာတဲ့ လမ္း အသံုးျပဳတဲ့ ယာဥ္ ေမာင္းေတြအတြက္ နစ္နာတယ္။

ေမး- ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာနယ္နိ မိတ္အတြင္း ဆိုင္ကယ္းစီးနင္းမႈေတြ ကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲ။
ေျဖ- ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ ကိုလည္း ျပတ္ျပတ္သားသား အေရးယူ မွ ျဖစ္မယ္။ ဥပမာ-ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ အေႏွးယာဥ္ေတြကို ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိတဲ့ လမ္းေတြ သတ္မွတ္ ေပးထားသလို မဝင္ရလမ္းေတြ၊ အခ်ိန္ေတြ သတ္မွတ္ ေပးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ မလိုက္နာ ဘူး။ မဝင္ရနယ္ေျမမွာ ေမာင္းၿပီး ယာဥ္ႀကီးနဲ႔ တိုက္လည္း ယာဥ္ႀကီး သမားက ခံရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဝင္လာတဲ့သူမွာပဲ တာဝန္ရွိတယ္။ ဒါကိုလည္း သီးသန္႔အမိန္႔ေလး ထုတ္ သင့္တာေပါ့။ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ စည္း ကမ္းနဲ႔ ေမာင္းတဲ့ လမ္း အသံုးျပဳသူေတြ အရမ္း နစ္နာတယ္။ အခုဆိုင္ကယ္က မဝင္ရ လို႔ သတ္မွတ္ထားတာ ၃၁ ၿမိဳ႕နယ္ ရွိ တယ္။ အဲၿမိဳ႕ထဲကို ဘာလို႔ ဝင္တာလဲ။ အတိုက္ခံ ရရင္ ဝင္လာတဲ့ ဆိုင္ကယ္ မွာ အျပစ္ရွိတယ္။ အခု အဲဒီလိုမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြက စနစ္တက် ေမာင္းေပမယ့္ ဆိုင္ကယ္ က ဝင္တိုက္ရင္လည္း ယာဥ္ႀကီးေမာင္း တဲ့သူေတြပဲ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္။ ဒီဆိုင္ကယ္ ဝင္မလာရင္ကို ျပႆနာ ရွင္းတယ္။ သူတို႔က စၿပီး ဝင္ေမာင္းတယ္ ဆိုကတည္းက စည္းကမ္း ေဖာက္တာ။ စည္းကမ္းေဖာက္လို႔ တိုက္မိသြားၿပီ ဆိုကတည္းက သူ႔မွာလည္း တာဝန္ရွိ တယ္။ အမွန္ ေတာ့ ကနဦးကတည္းက သူက ဥပေဒကို မလိုက္နာတာ။ အခု အဘတို႔က ယာဥ္စည္းကမ္း အတိုင္းပဲ သြားေနရတာ။ လိုင္စင္မရွိလို႔ အဘ တို႔က ဖမ္းမိတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဆိုင္ကယ္ ျပန္ေပးေနရတယ္။ ဥပမာ- လူေသသြား တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဆိုင္ကယ္ျပန္ေပး ေနရတယ္။ လိုင္စင္ မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ သိမ္းလိုက္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ဒီဆိုင္ကယ္ ျပႆနာကို ေျဖ ရွင္းခ်င္ရင္ သပ္သပ္ခပ္ခပ္ အမိန္႔ထုတ္ လိုက္။ ဆိုင္ကယ္မဝင္ရလို႔ ေျပာထားတဲ့ ေနရာကို ဝင္လာတဲ့ ဆိုင္ကယ္မွန္သမွ် ကို ဥပေဒ ေဖာက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ယာဥ္ႀကီးနဲ႔ တိုက္မိလည္း သူ႔မွာ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္လိုက္ရင္ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ထိန္းသြားလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး စည္းကမ္းတက် ယာဥ္ ေမာင္းေတြကိုလည္း ကာကြယ္ေပး ရာေရာက္တယ္။ တစ္ခါတေလ လူဆိုတာ အေၾကာက္တရားနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဘတို႔ ယာဥ္ ထိန္းေတြက ရွိသမွ် လမ္းတိုင္းမွာ ထားဖို႔ လူအင္အား မရွိဘူး။ တကယ္လို႔ အဲဒီ ဆိုင္ကယ္ ဖမ္းတာ ကိုပဲ လုပ္မယ္ဆို ရင္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕လည္း က်န္တာ လုပ္လို႔ကို ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အမွန္က ဝင္လာကတည္းက ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္ တဲ့ အတြက္ အမွားလို႔ သတ္မွတ္
လိုက္။ ဘယ္သူ စီးရဲမလဲ။ ေနာက္ၿပီး လူကူးမ်ဥ္းၾကားက မကူးလို႔ ယာဥ္ တိုက္မႈ ျဖစ္ရင္ မကူးတဲ့ လူမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတာမ်ဳိးသာ လုပ္ လိုက္။ ဒါ လမ္းစည္းကမ္း ေဖာက္တာ ျဖစ္တယ္။ လမ္းစည္းကမ္း ေဖာက္တဲ့ သူေတြသာ တာဝန္ရွိတယ္ ဆိုတာသာ လုပ္လိုက္။ အဲဒီေတာ့ တိုက္မိမွာ ေၾကာက္တဲ့အတြက္ လူကူး မ်ဥ္းၾကား ကေနပဲ ကူးေတာ့မယ္။

ေမး- ဆိုင္ကယ္က လူတန္းစား အား လံုးနည္းပါး စီးႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ တရားဝင္ စီးနင္းခြင့္ မေပးသင့္ဘူး လား။
ေျဖ-တကယ္လို႔ အဲလိုသာ စည္းကမ္း လိုက္နာမယ္ဆိုရင္ ဆိုင္ကယ္လည္း ၿမိဳ႕ထဲ ေမာင္းခြင့္ေပးလိမ့္မယ္။ အခုက စည္းကမ္းမွ မလိုက္နာေတာ့ တရားဝင္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မေပးတာေပါ့။ ဒီအမိန္႔ ေတြ ထုတ္တာကလည္း ျပည္သူ႔ အိုး အိမ္ စည္းစိမ္ ကာကြယ္ဖို႔ပဲ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကလည္း လိုက္နာသင့္တယ္။

ေမး- ေနာက္ဆံုးေမးခြန္အေနနဲ႔ ဆရာ ရန္ကုန္မွာရိွတဲ့ ျပည္သူေတြကို ဘာမ်ား အႀကံျပဳေျပာၾကားခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ-အဘတို႔က ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ေအာင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ မျဖစ္ေအာင္ လူအင္အားေရာ၊ နည္းပညာကိုပါ အဆင့္ျမႇင့္ ေနပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ျပည္သူေတြကလည္း သူတို႔ရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ၿပီး လိုက္နာေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဒါ ကလည္း သူတို႔အတြက္ ေျပာတာပါ။ အဓိကကေတာ့ စည္းကမ္းမလိုက္နာလို႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တာ။ အဲဒီ စည္း ကမ္း မလိုက္နာမႈေၾကာင့္ပဲ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီးက အ႐ုပ္ဆိုးအထီးက်န္ေနရ တာ။ အဘတို႔က စည္းကမ္းထုတ္ေပ မယ့္ မလိုက္နာေတာ့ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ ေတြ ျဖစ္ကုန္တာ။ စည္းကမ္းရိွတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္ႀကီးကို ျပန္လည္ ပံုေဖာ္ၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

i.Car Team မွ အင္တာဗ်ဴး၍ ေဖာ္ျပေပးပါသည္။
Credit: iCar.com.mm
Share on Facebook  Share on Facebook
 
 
 
IKBZ အၾကီးတန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးသန္႔ေဇာ္ (ကုိမ်ဳိး- အာမခံ) ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း
စြယ္ေတာ္ရြက္ Business Group Co., Ltd မွ မန္းေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သူ ဦးမ်ိဳးဇင္ဝင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
IKBZ ၏ ဘ႑ာေရးအရာရွိခ်ဳပ္ဦးေနမ်ိဳးေအာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမူဦးစီးဌာနခရုိင္ရုးံ (ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္း )မွ ...
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ...
Greater Men Group Of Companies မွ Chief executive officer U Win Myo Chit ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
ေရးေနာ့ကုမၸဏီ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
ေဒါက္တာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္ ႏွင့္ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
'သႀကၤန္အၿပီး ဘရိတ္ပိုင္း ျပင္ရတာမ်ားတယ္ ကိုထြန္း ဝပ္ေရွာ့ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း'
i-Car ကုမၸဏီမွ ဦးဆန္းမင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
Share on Facebook  Share on Facebook