Post AdvertisementRegister an AccountLogin
 
Car Interview
KL SEVEN ကားအေရာင္းစင္တာမွ MD ျဖစ္သူ ဦးၾကည္သာဟန္နွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
2037 ႀကိမ္ ၾကည့္႐ႈ ႔ၿပီး
 
KL SEVEN ကားအေရာင္းစင္တာမွ MD ျဖစ္သူ ဦးၾကည္သာဟန္နွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း - Car Interview from iCar.com.mm

 
ေမး - KL Seven အေရာင္းစင္တာကို ဘယ္အခ်ိန္က စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာပါလဲ။ ကားအစီးေရ ဘယ္ေလာက္ ပမာဏအထိ ေရာင္းခ်ၿပီးၿပီလဲ။
KL Seven အေရာင္းစင္တာကိုစၿပီးဖြင့္လွစ္တာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ကပါ။ အခုဆိုရင္ အစ္ကိုတို႔ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္၊ ၄ ႏွစ္ ထဲေရာက္ေနပါၿပီ။ အစီးေရအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၁၅၀၀ နဲ႔ ၂၀၀၀ ၾကားေလာက္ ရိွပါလိမ့္မယ္။
ေမး - ဘယ္လို ကားအမ်ိဳးအစားကို အဓိကထား တင္သြင္းေရာင္းခ်ခဲ့တာပါလဲ။
ေျဖ - အထူးသျဖင့္ကေတာ့ အစ္ကိုကအိမ္စီးကားေတြကိုအဓိကအမ်ားဆံုးေရာင္းခ်ခဲ့ရပါတယ္။ အစ္ကိုတင္သြင္းတာကလည္း အမ်ားဆံုးက အိမ္စီးကားေတြပဲဆိုေတာ့ အိမ္စီးကားေတြပဲ အမ်ားဆံုးေရာင္းခဲ့ ရတာေပါ့။ အိမ္စီးကားထဲမွာ Type အရခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရရင္ Sloon နဲ႔ Van ကအမ်ားဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေမး - ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒေျဖေလွ်ာ့တာ ၅ ႏွစ္တာ ကာလ ေရာက္ခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ မူဝါဒအေျပာင္းအလဲ ေၾကာင့္ ဘယ္လိုေစ်းကြက္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါသလဲ။
ေျဖ - ငါးႏွစ္တာကာလထဲေရာက္ၿပီဆိုေပမယ့္ ကိုယ္ကအေရာင္းစင္တာဖြင့္လွစ္တာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွပါ။ အေရာင္းစင္တာကိုစေလွ်ာက္တာက ၂၀၁၂ ကတည္းကဆိုေတာ့ အေရာင္းစင္တာေတြကိုဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳျပဳ ျခင္း ကိုယ့္အေရာင္းစင္တာကိုစေလွ်ာက္ခဲ့တာပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲတဲ့ Policy ေတြအရ အစ္ကိုတို႔က လိုက္လုပ္ရတာပဲေလ။ တစ္ခါတစ္ေလမွာအစ္ကိုတို႔ကို ႀကိဳတင္ညိႈႏိႈင္းတာေတြ ရိွသလို၊ တစ္ခါတစ္ေလ မွာေတာ့ ႀကိဳတင္ မညိႈႏိႈင္းဘဲနဲ႔ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ Policy ေၾကာင့္ နစ္နာမႈေတြ၊ ဆံုးရံႈးမႈေတြ အမ်ားႀကီးရိွခဲ့တာ ရိွတယ္။ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ အသိေပးထုတ္ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ဘယ္အခ်ိန္မွာဘာလုပ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ အားနည္းခဲ့တာေပါ့။ အဲ့လိုမ်ိဳးအားနည္းခဲ့တာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကိုအဆင္မေျပျဖစ္ေပၚတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုရင္ စီးပြားေရးဆံုးရံႈးလို႔ ဒါမ်ိုးႀကီးကိုအဆင္မေျပဘူးလို႔ ဆိုတာထက္ကို ဘယ္စီးပြားေရးမဆို စီးပြားေရး လုပ္ကိုင္မယ့္ သူေတြကိုေၾကျငာခ်က္ ေျပာင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ မူဝါဒေျပာင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳတင္ အသိေပး သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။
ေမး - ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒမေျဖေလ်ာ့ခင္က ကားေစ်းကြက္နဲ႔ ေျဖေလ်ာ့ၿပီးကာလ ကားေစ်းကြက္ကို စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ - ကားတင္သြင္းခြင့္ မေျဖေလ်ာ့ခင္ကေတာ့ ဥပမာဆိုရင္ အနီးဆပ္ဆံုးေျပာရမယ္ ဆိုရင္ Landcruiser 2008 ေတြကို သိန္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ရိွတယ္။ ေနာက္ၿပီး Vanguard ေတြဆိုရင္ ၂၄၀၀ ေလာက္ရိွတယ္။ အခုဆိုရင္ Vanguard ေနာက္ဆံုးနံပါတ္ကို ဝယ္ယူသူ အမည္ေပါက္ကိုမွ ၂၀၀၇ ဆိုရင္ ၃၈၀၊ ၄၀၀ ေလာက္နဲ႔ ေရာင္းေနၾကတယ္။ ဒါဘယ္ေလာက္ကြာသြားသလဲဆိုတာ ထင္ထင္ရွားရွား သိႏိုင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုေပါ့။
ေမး - ဒီလို ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒေျဖေလ်ာ့လိုက္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳး ေတြကို သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေျဖ -ေကာင္းက်ိဳးရိွတယ္ဆိုတာကေတာ့ ျပည္သူေတြ ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ကားဝယ္စီးႏိုင္တာေပါ့။ အစ္ကို သိသေလာက္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကားေစ်းဟာ ကမာၻမွာ ကားေစ်းအႀကီးဆံုးႏိုင္ငံလို႔ေတာင္ ဆိုလို႔ ရတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ တန္ဖိုးမရိွတဲ့ ကားက ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ ေဒၚလာသိန္းခ်ီ တန္ဖိုးရိွေနခဲ့တယ္။ အဲ့ေဒၚလာသိန္းခ်ီတန္တဲ့ကားကို သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ သြားၾကည့္လိုက္ လႊတ္ပစ္ထားတာေတြေတာင္ရိွတယ္။ အဲ့တုန္းက ဒီမွာ Mark2 ၁၉၉၄ ေတြဆိုရင္ သိန္း တစ္ေထာင္ေတြ၊ ဘာေတြေက်ာ္သြားတယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာက ဒါေတြ စီးေတာင္ စီးေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို ကားတင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒေျဖေလွ်ာ့လိုက္တာ မေကာင္းဘူးလား ဆိုရင္ ေကာင္းတယ္။ ႏိုင္ငံပံုရိပ္အေနနဲ႔လည္း အခုဆိုရင္ လမ္းေပၚမွာ သြားလာေနတဲ့ ကားေတြၾကည့္လိုက္ အရင္တုန္းကလို ဖြတ္ခ်က္ဖြတ္ခ်က္နဲ႔ ကားစုတ္ ေတြ၊ ေနာက္ Body ရံုကေန ျဖတ္ညွပ္ကပ္ လုပ္ၿပီးထြက္လာတဲ့ ကားေတြ မရိွေတာ့ဘူး။ ကားသစ္ေလး ေတြႀကီးပဲဆိုေတာ့ အဆင္ေျပတာေပါ့။ အဲ့လို အျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ခုနကလုိ ရန္ကုန္လို အေနအထား၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လို အေနအထားမွာ ကားက်ပ္ေနတာ ေတာ့ရိွတာေပါ့။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အေနနဲ႔ကေတာ့ ကားတင္သြင္းမႈေတြကို ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ ဒီထက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေစခ်င္ ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အေနနဲ႔ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း က်ပ္တည္းမႈေတြက ဒီကားတင္ သြင္းမႈ ေျဖေလွ်ာ့လိုက္တာေၾကာင့္ျဖစ္လာတာေပါ့။ ဒီလို ကားတင္သြင္းမႈ ေျဖေလွ်ာ့ေပးလိုက္လို႔ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ဆိုးက်ိဳးရယ္ လို႔ေတာ့ မရိွေသးဘူး။ ဆိုက်ိဳးဆိုလုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လာျဖစ္တာပဲရိွမယ္။ ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ေအာင္လို႔ သတ္မွတ္ခ်က္ေလးတစ္ခုထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ သင့္တယ္လို႔ထင္တယ္။ ရန္ကုန္ကားက်ပ္လို႔ ဆိုၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုး ကားတင္သြင္းမႈကို ပိတ္လိုက္တယ္ဆို တာကလည္း တကယ္ေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ရန္ကုန္ကားတင္သြင္းမႈအတြက္ သီးျခားသတ္မွတ္ခ်က္ေလးေပါ့။ တျခားနယ္ေတြကေတာ့ အခုပံုမွန္အတိုင္းေလး ဆက္သြားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခု နယ္ေတြမွာ Without ကားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စီးေနၾကတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ေစ်းႏႈန္းကြာဟလို႔ ဆိုၿပီး Without စီး ၾကတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ Without စီးလည္း မဖမ္းဘူးဆိုေတာ့လည္း စီးၾကမွာပဲေလ။ ဒါေတြ ပေပ်ာက္သြားရင္ အစ္ကိုတို႔ ရန္ကုန္က နံပါတ္ထြက္ၿပီးသား ကားေတြကို နံပါတ္နိမ့္ၿပီး နယ္ဘက္ေတြမွာ ျပန္ေရာင္းရင္ေတာင္ နယ္စပ္ ေစ်းတန္းတစ္ခု ရေနလိမ့္မယ္။ ဒီလုိ ပံုစံေလးေပ့ါ။ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကားေစ်း ေတြကလည္း တအားႀကီး ျမင့္သြားမယ္။ အဲ့တာက်ေတာ့လည္း မျဖစ္သင့္ျပန္ဘူး။ တကယ္ျဖစ္သင့္တာက ရန္ကုန္လိုင္စင္နဲ႔ ကားတင္သြင္းမႈကို သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုနဲ႔ ထားသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။
ေမး - အခု ရန္ကုန္ကားတင္သြင္းမႈကို ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ကန္႔သတ္ထားတာကို ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲ။
ေျဖ -အလြယ္တကူ ပါကင္သေဘာႀကီး သတ္မွတ္တာကလည္း အဆင္ေျပးလားဆိုေတာ့ မေျပဘူး။ ကားပါကင္နဲ႔ထိန္းတာ အဆင္ေျပလား ဆိုေတာ့ လမ္းေပၚထြက္ၾကည့္တာ နဲ႔ သိႏိုင္ပါတယ္။ ယာဥ္က်ပ္တည္း မႈကို ျဖစ္ေနတာပဲ။ ေလ်ာ့သြားလား ဆိုေတာ့ ေလ်ာ့မသြားဘူး။ တကယ္ေတာ့ ပါကင္ဆိုတာႀကီး ရပ္သင့္ေနၿပီ။ ပါကင္ေၾကာင့္ ဘာေတြျဖစ္လဲ။ ပါကင္ေၾကာင့္ ဘယ္သူေတြ နစ္နာေနလည္းဆိုတာ သံုးသပ္သင့္တယ္။ အခု ပါကင္စာရြက္ တစ္ခုက ငါးသိန္း၊ ေျခာက္သိန္းျဖစ္ေနၿပီ။ အဲ့ေငြကို အစိုးရက ရလားဆိုေတာ့ အစုိးရလည္း မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီငါးသိန္း၊ ေျခာက္သိန္းက ျပည္သူပိုက္ဆံပဲဆိုေတာ့ အဲ့ေငြဘယ္ကိုေရာက္လဲ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ေငြထဲလည္း မေရာက္ဘူး။ ဒါ့ အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာ ကားပိတ္တာ ေလ်ာ့သြားလား။ ကားေတြနည္းသြားလားဆိုေတာ့လည္း အရင္အတိုင္းပဲ၊ အဲ့အတြက္ ဒီကားပါကင္စနစ္ကို ျပန္လည္း သံုးသပ္သင့္ၿပီးလို႔ အစ္ကိုေတာ့ထင္တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္လမ္း ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို တစ္ႏိုင္ငံလံုးေတာ့မဟုတ္ဘူး ရန္ကုန္ကားတင္သြင္းခြင့္ တျခားထိေရာက္တဲ့ သတ္မွတ္ ခ်က္တစ္ခုနဲ႔ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ ဒီလို ထိေရာက္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ေအာင္လို႔ အစ္ကိုတင္ မဟုတ္ဘူး အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ တတ္သိပညာရွင္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ အစ္ကုိတစ္ဦးတည္း အျမင္အရေတာ့ ကားပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္က ထိေရာက္ လားလို႔ ေမးရင္ မထိေရာက္ဘူးလို႔ပဲ ေျဖမွာပါ။
ေမး - အစ္ကုိတို႔ KL Seven က လာဝယ္တဲ့ Customer ေတြကို After Sale Service ေပးတာမ်ိဳး ရိွပါ သလား။
ေျဖ - ကားတစ္စီး ကိုယ့္ဆီမွာ လာဝယ္တယ္ဆိုရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက နယ္ကလူလည္းပါတယ္။ ရန္ကုန္က လူလည္းပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာက အရင္ကလို ကားဝယ္ရင္ ဝက္ေရွာ့ဆရာေတြ ေခၚလာတဲ့ ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဂ်ပန္ကလာတာဆိုၿပီး တခါတည္းဝယ္လိုက္တာမ်ိဳးရိွတယ္။ Customer ကေတာ့ အေကာင္းဆံုး ဆိုတာကို လိုခ်င္မွာပဲေလ။ အစ္ကိုတုိ႔ကလည္း အစ္ကိုတို႔ကားေတြကို သေဘာၤေပၚကခ်ရင္ ေသခ်ာစစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လိုအပ္တာေတြ ရိွေကာင္းရိွႏိုင္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အစ္ကိုတို႔ဆီက ဝယ္သြားတဲ့ကားကို ကားေအာက္ပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၅ လ၊ ၆ လ ကို After Sale Service အေနနဲ႔ လက္ခမဲ့ ျပင္ေပးပါတယ္။
ေမး - အရစ္က် စနစ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးတာမ်ိဳးကို KL Seven အေရာင္းစင္တာမွာ ရႏိုင္ပါသလား။
ေမး - အစ္ကိုအေနနဲ႔ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးေနတာရိွပါတယ္။ ကားတိုင္းေတာ့ မေပးႏိုင္ဘူးေပါ့။ အခ်ိဳ႕ကားေတြ ကိုေတာ့ အစ္ကိုတို႔ အရစ္က်အေနနဲ႔ ေပးထားတာ ရိွပါတယ္။ ဥပမာ- အစ္ကိုတို႔ Stock ထဲမွာ ကားအမ်ိဳးအစား ၁၀ မ်ိဳးေလာက္ရိွရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ ကားအမ်ိဳးအစားကိုေတာ့ H.P နဲ႔ေရာင္းခ်ေပးတာရိွပါတယ္။ အကုန္လံုးကိုေတာ့ မေရာင္းေပးပါဘူး။
ေမး - ဝယ္ယူတဲ့သူေတြက တိုက္ေၾကကား ဝယ္မိမွာကို အရမ္းေၾကာက္ၾကတယ္။ အဲ့အတြက္ တိုက္ေၾကး ကားကို မဝယ္မိေအာင္ ဘယ္လိုျပဳလုပ္သင့္တယ္ ဆိုတာ ေျပာေပးပါဦး။
ေျဖ -အခုခ်ိန္မွာ ဆိုးဆိုးဝါးဝါး တိုက္ေၾကဆိုတာ သြင္းလို႔ မရဘူး။ အရမ္း ဆိုးဝါးတဲ့ ေနာက္ျခမ္းပိန္တာ၊ ေရွ႕မွန္ခ်ိဳင့္ တာမ်ိဳးေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးထိထားတဲ့ ကားေတြဆိုရင္ ဆိပ္ကမ္းကေနၿပီး ေပးမထုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Recondition ၆ ခ်က္ေလာက္ဆိုရင္ ထုတ္ခြင့္ေပးတယ္။ အစ္ကိုသိသေလာက္ေတာ့ အခုက တိုက္ေၾကကား သြင္းဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ ပိုၿပီး ေသခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ အေရာင္း စင္တာမွာ ဝယ္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။

ေမး - အစ္ကုိတို႔ အေရာင္းစင္တာေတြအေနနဲ႔ အခုေစ်းကြက္မွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေရာင္းရတာ ဘယ္လို အေျခအေန ရိွပါသလဲ။
ေျဖ - အစ္ကိုတို႔က ၃.၅ ကို ေဆာင္ရတယ္ဆိုရင္ပဲ ေဒၚလာ ငါးေထာင္တန္း ကားတစ္စီးကို သူမ်ားထက္ သံုးသိန္း ေလာက္ပိုတယ္။ အ့ဲအေပၚမွာ အျမတ္ခြန္ ထပ္ေဆာင္ရေသးတယ္။ ကုန္သြယ္ခြန္နဲ႔ အျမတ္ခြန္ကို တစ္စီးကို ငါးေသာင္း ေလာက္ထပ္က်တယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္ အစ္ကိုတို႔က ကားတစ္စီးမွာ သံုးသိန္းေလာက္ကို သူမ်ားထက္ ပိုပိုၿပီး အရင္းမ်ားေနတယ္။ အစ္ကိုတို႔ Showroom ေတြက ေဆာင္ေပးမွ ရမွာဆိုေတာ့ တာဝန္ပဲေလ။ ကားေလးေတြက တစ္စီးမွ ေလး၊ ငါးသိန္း ျမတ္တာ။ အဲ့တာကို အစ္ကိုတို႔ သံုးသိန္းေလာက္ ထပ္ၿပီး အခြန္အျဖစ္ ေပးေနရေတာ့ အစ္ကိုတို႔က တစ္စီးမွ ႏွစ္သိန္းေလာက္ပဲ ျမတ္သြားတာတို႔ ျဖစ္သြားတာလည္း ရိွလာတာေပါ့။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ သူမ်ားနဲ႔ လယ္ပယ္ေရာင္းေနရတာ။ သံုးသိန္းပိုေနတာကို ဝယ္တဲ့သူကို သြားၿပီး ရွင္းျပလို႔ မရဘူး။ ေနာက္ၿပီး အေရာင္းစင္တာေပၚမွာ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈ၊ အေဆာက္အဦး ေပၚမွာ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈ၊ ဝန္ထမ္းစရိတ္၊ ေျမငွားစရိတ္ ဒါေတြကလည္း ထြက္ေနတာဆိုေတာ့ အစ္ကိုတို႔ အေရာင္း စင္တာေတြရဲ႕ တစ္လတစ္လ ကုန္က်ေငြက အရမ္းမ်ားတယ္။ ဂိုေဒါင္ဆိုတာလည္း ရိွရေသးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေရာင္းစင္တာေတြကို အဆင့္သတ္မွတ္သင့္တယ္။ အခြန္ရာႏႈန္းျပည့္ေဆာင္ၿပီး စည္းကမ္းကိုလိုက္နာရင္ အစီးေရတိုးေပးသင့္တယ္။ အဲ့လို ဆိုရင္ အစ္ကိုတို႔က အေရအတြက္နဲ႔ သြားလို႔ရတယ္။ အခုက အခြန္ေဆာင္တဲ့သူလည္း ဒီအေရအတြက္၊ အခြန္မေဆာင္တဲ့သူလည္း ဒီအေရအတြက္ ဆိုေတာ့ မညီမွ်ဘူးျဖစ္ေနတယ္။
ေမး - လက္ရိွ ကားေစ်းကြက္မွာ Brand New Showroom, Sale Center နဲ႔ ပြဲစားတန္းဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳး ရိွေနေတာ့ ဘယ္လို ေစ်းကြက္ ရယူပါသလဲ။
ေျဖ - အရင္တုန္းကေတာ့ နည္းနည္းလံုးတယ္။ အခုေတာ့ နည္းနည္းကြဲလာၿပီ။ အသစ္ဝယ္ခ်င္တဲ့သူေတြက Brand New Showroom ကိုသြားတယ္။ Dealership ေတြဆီကို သြားၾကတယ္။ အမည္ေပါက္ လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ အစ္ ကိုတို႔လုိ အေရာင္းစင္တာကို လာၾကတယ္။ နံပါတ္ ထြက္ၿပီးသား ကားေလးေတြကို ဝယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ခုန ေျပာသလို ပြဲစားတန္းေတြကို သြားတယ္။ အစ္ကိုကေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ၿပိဳင္ဘက္လို႔မျမင္ဘူး။ လုပ္ေဖာ္ ကိုက္ဖက္လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ တစ္ခရီးတည္း သြားတဲ့သူေတြလို႔ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ အဲ့ေတာ့ Customer ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈက အရင္တုန္းကေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ကားဝယ္ရင္ ဘယ္မွာ ဝယ္ရမွန္းမသိဘူး။ အခုကေတာ့ ရွင္းတယ္။ သူ႕စည္းနဲ႔သူ သြားတယ္လိုေတာ့ ျမင္ပါတယ္။
ေမး - အနာဂတ္မွာ တစ္ရစ္ကားအေရာင္းစင္တာေတြ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ခက္ခဲႏိုင္လား။
ေျဖ - အနာဂတ္ကာလတစ္ခုေရာက္လို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နည္းဥပေဒလည္းထြက္လာၿပီဆိုရင္ နည္းဥပေဒမွာ မူတည္ တာေပါ့။ တကယ္လို႔ နည္းဥပေဒမွာသာ သြင္းၿပီးသားကားကိုေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ေနာက္သြင္း မယ့္ကား ေတြကို ဘယ္ကိုင္းေတြပဲျဖစ္မယ္။ ေမာ္ဒယ္ေတြကိုလည္း တအားျမွင့္ထားမယ္ဆုိရင္ အစ္ကိုတို႔အေန နဲ႔ ရပ္တည္ဖို႔ ခက္လာပါလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲ့က်ေတာ့ Showroom Dealer လိုင္းတစ္ခုေလာက္ပဲ ရိွမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အခုအေျခအေနမွာ နည္းဥပေဒလည္းမထြက္ေသးလို႔ အစ္ကိုမေျပာတတ္ေသးပါဘူး။ အစ္ကိုေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ေျပာင္းတယ္ဆိုတာ။ ခ်က္ခ်င္းႀကီးေျပာင္းဖို႔ ခက္တာေပါ့။ တျဖည္းျဖည္းသြားရတာပါ။ အဲ့တာေၾကာင့္ နည္းဥပေဒကို ေစာင့္ၾကည့္မယ္လို႔ ေျပာတာပါ။
ေမး - ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဝယ္ယူလိုသူကို ဘာမ်ား အႀကံျပဳခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ - ကားဝယ္ယူလိုတဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ကားတစ္စီးဝယ္မယ္ဆိုရင္ အရင္းဆံုးကိုယ္ဘာစီးမလဲဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ သင့္တယ္။ ခရီးၾကမ္းသံုးမလား၊ ၿမိဳ႕စီးမလားအဲ့တာေလးေတြကို အရင္ဆံုး ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္။ ကိုယ္ကိုတုိင္ ဝယ္ယူမယ့္ကားကို ဆံုးျဖတ္ရခက္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ KL Seven ကိုၾကြလွမ္းခဲ့ပါ။ ဒီက ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဝန္ထမ္း ေတြက အႀကံေကာင္း၊ ဥာဏ္ေကာင္းေပးပါလိမ့္မယ္။ လက္ေတြ႔လည္း ကားေတြကိုျပၿပီး ရွင္းျပပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ဝယ္ယူရတာျဖစ္တာေၾကာင့္ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ကားကို အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္ႏိုင္မွာပါ။ အဲ့အတြက္ တကယ္လို႔ ကားဝယ္စီးဖို႔ အစီအစဥ္ရိွတယ္။ ဘာေရြးရမွန္းမသိဘူး၊ အဲ့လိုမ်ိဳး စဥ္းစားရက်ပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဒီ KL Seven ကိုၾကြလွမ္းခံပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီက ဘယ္ကားက သင့္ေတာ္ တယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႔ ျပသေပးပါလိမ့္မယ္။ ဝယ္တာ မဝယ္တာထက္ လာေရာက္တဲ့ Customer ကို ရွင္း ျပေပးမယ္။ ဝယ္ဖို႔လည္း အေရးမႀကီးပါဘူး။ ေလ့လာခ်င္တယ္ဆိုလည္း ၾကြလွမ္းခဲ့ပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ဖိတ္ေခၚခ်င္ပါတယ္။

ေ၀ဟင္ဦး မွ iCar.com.mm ကားဂ်ာနယ္ အတြက္ အထူးေရးသားေဖာ္ျပသည္။
Credit: iCar.com.mm
Share on Facebook  Share on Facebook
 
 
 
IKBZ အၾကီးတန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးသန္႔ေဇာ္ (ကုိမ်ဳိး- အာမခံ) ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း
စြယ္ေတာ္ရြက္ Business Group Co., Ltd မွ မန္းေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သူ ဦးမ်ိဳးဇင္ဝင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
IKBZ ၏ ဘ႑ာေရးအရာရွိခ်ဳပ္ဦးေနမ်ိဳးေအာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမူဦးစီးဌာနခရုိင္ရုးံ (ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္း )မွ ...
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ...
Greater Men Group Of Companies မွ Chief executive officer U Win Myo Chit ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
ေရးေနာ့ကုမၸဏီ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
ေဒါက္တာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္ ႏွင့္ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
'သႀကၤန္အၿပီး ဘရိတ္ပိုင္း ျပင္ရတာမ်ားတယ္ ကိုထြန္း ဝပ္ေရွာ့ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း'
i-Car ကုမၸဏီမွ ဦးဆန္းမင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
Share on Facebook  Share on Facebook