Post AdvertisementRegister an AccountLogin
 
Car Interview
ေဒါက္တာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္ ႏွင့္ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
1117 ႀကိမ္ ၾကည့္႐ႈ ႔ၿပီး
 
ေဒါက္တာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္ ႏွင့္ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း - Car Interview from iCar.com.mm

 
ေမး - MTC ကားအေရာင္းစင္တာကို ဘယ္အခ်ိန္က စတင္တည္းေထာင္ခဲ့ပါသလဲ။
MTC ကားအေရာင္းစင္တာကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ေတြ စတင္ေျဖေလ်ာ့ေပးတဲ့ အခ်ိန္ ကေန စၿပီးေတာ့ က်ေတာ္တို႔က ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာပါ။
ေမး - MTC ကားအေရာင္းစင္တာမွာ ကားအမ်ိဳးအစား ဘယ္ႏွမ်ိဳးေလာက္ ေရာင္းခ်ေပးပါသလဲ။
က်ေတာ္တို႔ MTC ကားအေရာင္းစင္တာက အမ်ိဳးအစားဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးေရာင္းခ်ေပးပါတယ္။ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္း အပ္ၿပီးျပန္သြင္းခြင့္ရတဲ့ စလစ္ကပ္ကားေတြရယ္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ဖရီးပါမစ္ရိွမယ္။ ဒါေပမယ့္ ယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္းေတြ ကပ္တဲ့အထဲမွာဆိုရင္ က်ေတာ္တို႔ အမ်ားဆံုးရိွတာက Toyota Alphard ရိွမယ္။ Toyota Wish ရိွမယ္။ ၿပီးရင္ RAV-4 ရိွမယ္။ Kluger ရိွမယ္။ အဲ့တာေတြေတာ့ က်ေတာ္တို႔က အမ်ားဆံုးတင္သြင္းၿပီး ေရာင္းခ်ေပးေနပါတယ္။ ဖရီးပါမစ္နဲ႔ဆိုရင္ MTC မွာ ၁၃၀၀ စီစီထဲက Honda Fit, Toyota Belta, ၿပီးရင္ Axio ရိွမယ္။ Allion ရိွမယ္။ Premio ရိွမယ္။ အဲ့ကားေတြကို က်ေတာ္တို႔ အဓိကထားၿပီးေတာ့ တင္သြင္းေရာင္းခ်ေပး ေနပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔က Item ကိုအမ်ားႀကီးမထားဘူး။ ဒါေပမယ့္ Item တစ္ခုမွာ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားေအာင္ လို႔ အေရအတြက္ကို မ်ားမ်ားသြင္းထားတယ္ေပါ့ေနာ္။ Honda Fit မွာဆိုရင္ ၁၀ စီး၊ ၁၅ စီးသြင္းေပးထားတယ္။ Customer တစ္ေယာက္က Honda Fit လို႔ေျပာရင္ တစ္ခါတည္း ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားမ်ားရိွေအာင္လို႔ ဂရိတ္စံု သြင္းေပးထားပါတယ္။ ေရြးခ်ယ္စရာ အျပည့္ရိွေအာင္လို႔ က်ေတာ္တို႔က အမည္ကိုမမ်ားဘူး။ အေရအတြက္ကို မ်ားမ်ားတင္သြင္းေပးထားပါတယ္။
ေမး - MTC ကားအေရာင္းစင္တာက ဝယ္ယူသြားတဲ့ Customer ေတြကို After Sales Service ေပးသြားဖို႔ေရာ ရိွပါသလား။
က်ေတာ္တို႔က Used ကားျဖစ္တဲ့အတြက္ After Sale Service ဆိုတာကေတာ့ ေပးဖို႔ေတာ့ အခက္အခဲရိွတာ ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဝယ္တဲ့ေနရာမွာ က်ေတာ္တို႔က ဝယ္ယူသူကို စိတ္ေက်နပ္မႈ အျပည့္ရိွ ေအာင္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးပါတယ္။ Customer တစ္ဦးက ကားကို ႀကိဳက္လို႔ စမ္းေမာင္းၾကည့္မယ္။ ၿပီးရင္ လိုအပ္ တာကို က်ေတာ္တို႔က အျပည့္အဝေထာက္ပံ့ေပးၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ One Stop Service မ်ိဳးလုပ္ေပးပါ တယ္။ After Sale အေနနဲ႔ကေတာ့ က်ေတာ္တို႔ လုပ္ေပးဖို႔ အစီအစဥ္ေတာ့ရိွတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ After Sale အပိုင္းကို သီးသန္႔ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Service Center ဖြင့္လွစ္တာလည္း ရိွလာတာေၾကာင့္ After Sale အပိုင္းက အစီစဥ္ရိွပါတယ္။ Service Center ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျခာက္ လတန္သည္ After Sales Service ေပးဖို႔လုပ္ေနပါတယ္။
ေမး - MTC ကားအေရာင္းစင္တာမွာ ဝယ္ယူသူေတြကို အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးတာမ်ိဳးရိွပါသလား။
အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးတာမ်ိဳးရိွပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီက Hair Purchase နဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးတဲ့ စနစ္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔ MTC အေရာင္းစင္တာက HP စနစ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ထားတာ ၆၀% ေလာက္ရိွမယ္ထင္တယ္။ ဘဏ္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ Oriental ရယ္၊ ရိုးမဘဏ္၊ Myanmar Citizen Bank ဆိုတဲ့ ဘဏ္သံုးဘဏ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔ MTC ကားအေရာင္းစင္တာက တင္သြင္းေရာင္းခ်တဲ့ မည့္သည့္ကားကိုမဆို H.P စနစ္နဲ႔ ေရာင္းေပး ပါတယ္။
ေမး - ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္မွာ အခု ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္မက်ေတာ့ ကားအေရာင္းစင္တာေတြ အေနနဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ မဆင္မေျပမႈေတြ ရိွခဲ့ပါသလား။
ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကေတာ့ က်ေတာ္တို႔ရဲ႕ Demand က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ က်ေတာ္က ရန္ကုန္ကိုပဲ ဦးတည္ၿပီးေရာင္းေနရတယ္။ နယ္မိတ္ေတြေတာ့ ရိွပါတယ္။ ေရာင္းရတဲ့ ကားေတြမွာ နယ္ကားနဲ႔ ရန္ကုန္ကားအခ်ိဳးက က်ေတာ္ထင္တယ္ ၇၀% ေလာက္က ရန္ကုန္ကားေတြ မ်ားပါတယ္။ အခုဆိုရင္ က်ေတာ္ တို႔ ေရာင္းခ်ၿပီးေတာ့ စရံေငြေတြ ျပန္အမ္းရတဲ့ အဆင့္အထိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ က်ေတာ္တို႔ မွာ တစ္လ၊ တစ္လခြဲေလာက္ၾကာၿပီးေပါ့ ပါကင္မရလို႔ ေရာင္းတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာ။
ေမး - လက္ရိွ ကားေစ်းကြက္မွာ ကားအေရာင္းစင္တာေတြအေနနဲ႔ Brand new, တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ကားဝယ္ေရာင္းေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ရတာ ဘယ္လို ရိွပါသလဲ။
က်ေတာ္တို႔ကားေစ်းကြက္က ကားအေရာင္းအဝယ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ပံုစံသံုးမ်ိဳးနဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ ျပဳလုပ္ေနရ ပါတယ္။ တစ္ပိုင္၊ တစ္ႏိုင္ဆိုတဲ့ တစ္သီးပုဂၢလကဆိုတဲ့ ကားဝယ္ေရာင္းေတြရိွတယ္။ က်ေတာ္တို႔လို Used Car ေတြ တင္သြင္းေရာင္းခ်တဲ့ ကားအေရာင္းစင္တာေတြ ရိွတယ္။ ကားအသစ္ေတြ တင္သြင္းေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳထား တဲ့ Brand New Showroom ေတြရိွတယ္။ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ အားလံုးက သူ႔စည္းသူ႔ကမ္းနဲ႔ရိွရမယ္။ ဒါေပ မယ့္ တကယ္ဆိုရင္ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ကားဝယ္ေရာင္းဆိုတာက ႏိုင္ငံအတြင္းမွာရိွတဲ့ ကားအေဟာင္းေတြကို ေရာင္းဝယ္ရတာ။ ကားဝယ္ထားတဲ့ သူေတြက ကိုယ့္ကား ျပန္ေရာင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ကား အေရာင္းအဝယ္ေစ်းကြက္ သြားေရာင္း အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးေပါ့။ က်ေတာ္တို႔ Car Sales Center ေတြကေတာ့ Used Car ေတြကို တင္သြင္းၿပီး ေရာင္းခ်တာမ်ိဳးကို လုပ္ရတယ္။ Brand New ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးလည္း သိပါတယ္။ အသစ္ေတြကို တင္သြင္းၿပီး ေရာင္းခ်ခြင့္ရိွတယ္။ အဲ့ဒီမွာ Brand New Showroom ေတြဆိုရင္လည္း Brand New နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ ရိွတယ္။ ေရွာင္ရ၊ ေဆာင္ရမယ့္ အ ခ်က္ေတြေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မွာလည္း အားသာခ်က္ေတြရိွတယ္။ Brand New ဆိုရင္ Form E ဆိုတဲ့ ဟာမ်ိဳး ရိွတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔မွာ အားသာခ်က္ရိွတယ္။ သူက CIF value နဲ႔ သြားတာဆိုေတာ့ အခြန္မွာ သက္သာဖို႔ အားသာခ်က္ရိွတယ္။ က်ေတာ္တို႔ ကားအေရာင္းစင္တာေတြက က်ေတာ္တို႔က Used ကားေတြကို တင္သြင္း တယ္။ အဲ့လို တင္သြင္းတဲ့အတြက္ က်ေတာ္တုိ႔က With Holding Tax ဆိုတဲ့ ၃.၅ ကိုလည္း ေဆာင္ရတယ္။ ကုန္သြယ္ခြန္ေတြ လုပ္ငန္းခြန္ေတြ ေဆာင္ရတယ္။ ရံုးခန္းဆိုလည္း အနည္းဆံုး ေျမအက်ယ္အဝန္းက ေပတစ္ရာပတ္လည္ရိွမွ ရမယ္ဆိုေတာ့ ငွားရမ္းခက အရမ္းေစ်းႀကီးတယ္။ ဝန္ထမ္းစရိတ္ေတြရိွတယ္။ ဒါေပ မယ့္ တင္သြင္းခြင့္ရေတာ့ က်ေတာ္တို႔နဲ႔ ခုနက ေျပာတဲ့ တစ္သီးပုဂၢလ ဆိုတဲ့ ကားသြင္းတဲ့သူေတြနဲ႔က ကား အမ်ိဳးအစားတစ္ခုတည္းကိုပဲ ေရာင္းခ်ေနၾကတယ္။ တစ္သီးပုဂၢလဆိုရင္ သူ႔မွာ Showroom ဖြင့္စရာမလိုဘူး။ ဝန္ထမ္းမလိုဘူး။ With Holding Tax ၃.၅ လည္း ေဆာင္စရာမလိုဘူး။ သူတို႔သည္ က်ေတာ္တို႔နဲ႔ တန္းတူ ကားေရာင္းခ်ခြင့္ကို ရေနတယ္။ ဒီလိုေတြရိွေနေတာ့ က်ေတာ္တို႔က သူတို႔ကို ယွဥ္ၿပီးေရာင္းရတဲ့ ေနရာမွာ အခက္အခဲရိွတယ္။ ေစ်းႏႈန္းအားျဖင့္ က်ေတာ္တို႔က သူတို႔ကို ယွဥ္ၿပီး မေရာင္းႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေတာ္တို႔ က ဘာလဲဆိုရင္ Showroom ျဖစ္တယ္။ Sale Center ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ Customer ေပၚမွာ ကုိယ့္ရဲ႕ နာမည္ တစ္ခုကို ထိန္းၿပီးေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ေရာင္းခ်ပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔ MTC ကားအေရာင္းစင္တာမွာ ေရာင္းတဲ့ ကားေတြကို Cancellation အမွန္ျပၿပီး ေရာင္းခ်ေပးပါတယ္။ ကီလိုေလွ်ာ့ခ်တာတို႔ Weight ေလွ်ာ့တာတို႔ လံုးဝမလုပ္ဘူး။ အဲ့လိုမ်ိဳး က်ေတာ္တို႔ အေရာင္းစင္တာေတြက Quality Base ကို ျပန္သြားရတယ္။ က်ေတာ္တုိ႔က ေစ်းႏႈန္းမွာေတာ့ မယွဥ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အာမခံခ်က္မွာေတာ့ က်ေတာ္တို႔က ဝယ္ယူသူေတြကို စိတ္ေက်နပ္မႈနဲ႔ ယံုၾကည္မႈကို ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ ယူရတာေပါ့။
ေမး - အနာဂတ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကားေစ်းကြက္က ဝယ္လက္ေပ်ာက္ဆံုးၿပီး တန္႔သြားႏိုင္မလား။
ကားဆိုတာမ်ိဳးက ဝယ္လက္က သူဟာသူရိွပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုိရင္ ကားမဝယ္စီးႏိုင္ေသးတဲ့ လူေတြရဲ႕ အိမ္မက္ကလည္း ကားဝယ္စီးခ်င္တဲ့ အိမ္မက္ပဲေလ။ ထိုနည္း လည္းေကာင္းပဲ အခုကားစီးေနတဲ့ သူေတြ ကလည္း ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္လာတာနဲ႔ အမွ် ဒီထက္ျမင့္တဲ့ ကားေတြကို ေမွ်ာ္မွန္းလာၾကတယ္။ အခုျမန္မာႏိုင္ငံ က လူဦးေရအခ်ိဳးနဲ႔ ကားအစီးေရက အရမ္းကြာဟေနေသးေတာ့ ကားေစ်းကြက္က ဝယ္လက္ေပ်ာက္ဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အခုျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကားေစ်းကြက္က အေရာင္းအဝယ္ေတြ တံု႔ဆိုင္း တံု႔ဆိုင္း ျဖစ္ေနတာက Policy မတည္ၿငိမ္လို႔ပါ။ Policy က မတည္ၿငိမ္ေတာ့ ဝယ္တဲ့သူရံႈးမလား၊ ေရာင္းတဲ့သူကပဲ ရံႈးမလားဆိုတာက အခ်ိန္တိုင္းလိုလိုျဖစ္ေနေတာ့ အေရာင္းအဝယ္က တန္႔သြားမွာပဲ။ အဲ့လို ဥပေဒေတြ ခဏခဏေျပာင္းလဲလို႔သာ ကားေစ်းကြက္က Unstable ျဖစ္ေနတာပါ။ ဝယ္တဲ့လူေတြကလည္း မေရာင္းရဲ မဝယ္ရဲတဲ့ အေနအထား တစ္ခု ကို ေရာက္လာတာေပါ့ေနာ္။ တကယ္လို႔သာ က်ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက Policy တည္ၿငိမ္တယ္၊ ေရရွည္အတြက္ကို မူဝါဒေတြ ခ်မွတ္ထားတယ္ဆိုရင္၊ မူမေျပာင္းလဲဘူးဆိုရင္ ဝယ္တဲ့သူေတြက စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႔ ဒီကားဝယ္ လို႔ ရရိွမယ့္ အက်ိဳးအျမတ္က ေနာင္ဝယ္လည္းဒီအတိုင္းပဲ အခုဝယ္လည္း ဒီအတိုင္းပဲဆိုရင္ အားလံုးအဆင္ေျပ တယ္။ က်ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာက လူဦးေရနဲ႔ ရိွေနတဲ့ကားကို အခ်ိဳးခ်ၾကည့္လိုက္ရင္ ကားအေရအတြက္က အဲ့ေလာက္ မမ်ားေသးဘူး။ Management System ကအဆင္မေျပလို႔သာ ဒီလိုကားေတြ ၾကပ္တာျဖစ္ေနတာ ပါ။
ေမး - ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အေၾကာင္းကို သံုးသပ္ေပးပါဦး။
အဓိက ကားေတြၾကပ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္ပိုင္းရိွတယ္။ တစ္ပိုင္းကေတာ့ ကားေတြပိတ္တာလား၊ ကားေတြ ၾကပ္တာလားဆိုတာေပါ့။ ကားေတြက တစ္ခါတစ္ေလက်ရင္ စီးဆင္းမႈမရိွတာ။ ကားေတြက လမ္းေၾကာင္းေပၚ မွာ သူ႔အရိွန္နဲ႔ သူသြားေနရင္ ျပႆာနာမရိွဘူး။ ေႏွးတာ ျမန္တာပဲကြာမယ္။ ေရြ႕ေတာ့ ေရြ႕ေနမယ္ဆိုရင္ ကား လမ္းက အဲ့ေလာက္ ၾကပ္စရာမရိွဘူး။ တစ္ခုတစ္ေလ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္သြားတာက လံုးဝကို Block ျဖစ္သြား တာ။ ကားက ဘယ္မွ မေရြ႕ေတာ့ဘူး။ အ့ဲတာက ဘာလဲဆိုရင္ management System ေကာင္းေကာင္း လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားေတြ၊ ေစ်းသည္ေတြ၊ ပလပ္ေဖာင္းေဘးေတြမွာ ကားေတြက ရပ္ထားတာေတြ၊ မလိုအပ္ဘဲ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းေမာင္းတဲ့ ကားေတြေၾကာင့္ အစရိွတဲ့ စည္းကမ္းမဲ့မႈေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာကို ပိုပိတ္တာမ်ားပါတယ္။ တကယ္သာ စနစ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေျဖရွင္းမယ္ဆိုရင္ ဒီကားအေရ အတြက္ ပမာဏေလာက္ကို မေျဖရွင္းႏိုင္စရာ မရိွပါဘူး။ ေျဖရွင္းႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔လည္း ယူဆပါတယ္။ လူေတြ က ကားပိတ္တာက ကားတင္သြင္းတာေၾကာင့္လို႔ပဲ ထင္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုင္းျပည္တစ္ခုရဲ႕ တိုးတက္မႈ ဆိုတာ ႏိုင္ငံရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ဘယ္ေလာက္အထိ ေခတ္မီလည္းဆိုတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ ကားေတြ မရိွတဲ့အတြက္ တိုးခ်ဲ႕တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ရိွလာမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အခု ကားေတြ ပိတ္တယ္ ဆိုတဲ့အတြက္ က်ေတာ္ႏိုင္ငံေတြမွာ Express Way ေတြလုပ္မလား။ ဘာေတြလုပ္မလဲဆိုတာမ်ိဳးေတြကို စဥ္း စားလာရၿပီေပါ့ေနာ္။ အဲ့တာေတြရိွၿပီး ကားလမ္းေပၚမွာ ကားမရိွဘူးဆိုတာကလည္း လူရယ္စရာ ျဖစ္တာေပါ့။ အဲ့ လိုႏိုင္ငံကိုလည္း တုိးတက္တယ္လို႔ ေခၚလို႔ရပါ့မလား။ အဲ့လိုေလးေတြ ခ်ိတ္ဆက္စဥ္းစားတာေပါ့ေနာ္။ ကား ေတြမ်ားလို႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔တယ္ဆိုတာကို ေၾကာက္ေနလို႔မရဘူး။ အဲ့တာကို ေျဖရွင္းဖို႔ အေကာင္းဆံုး နည္း လမ္းေတြကို စဥ္းစားေနရမွာပါ။ တိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ေလ့လာၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။ ကားေတြ ပိတ္ေန တာႀကီးပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း တိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကလည္း ကားပိတ္တာကို လက္ခံၿပီး ေျဖရွင္းဖို႔ နည္းလမ္း ရွာေနၾကတယ္။ တကယ္လို႔ ကားၾကပ္လို႔ ကားတင္သြင္းမႈကို ပိတ္ရမယ္ဆိုတာက သဘာဝမက်တဲ့ အေတြး ေခၚပဲ။
ေမး - အခု ကားေစ်းကြက္က Used ကားေစ်းကြက္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါသလား။
အဲ့တာကလည္း အျမင္ႏွစ္ခုရိွတာေပါ့။ Brand New သမားေတြက Brand New ကားေတြ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာမွာပဲ။ Used ကားေရာင္းေနတဲ့ လူေတြကလည္း Used ကားတင္သြင္းခြင့္ရေနတာက ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာမွာပဲ။ က်ေတာ္ ဆိုလိုတဲ့ သေဘာက အဲ့တာက ဘယ္ေပၚမွာ မူတည္လည္းဆိုရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ Policy နဲ႔ တိုင္းျပည္မွာရိွတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဝယ္ယူႏိုင္မႈ ပမာဏေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။ Brand New ကားေကာင္း တယ္ဆိုတာ လူတုိင္းသိတယ္။ က်ေတာ္လည္း လက္ခံတယ္။ လူတုိင္းစီးခ်င္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအတြက္ ကုန္က်မယ့္ ေငြေၾကးအေပၚမွာ ဝယ္ယူသူေတြ တက္ႏိုင္၏၊ မတက္ႏိုင္၏ ဆိုတာက အခရာ က်တယ္။ မတက္ႏိုင္ေသးတဲ့ ကာလမွာ ဘယ္လို ေစ်းကြက္ကို ဘယ္လိုပံုေဖာ္မလဲဆိုတာက အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုန္ေစ်း ႏႈန္းနဲ႔ လစာလိုေပါ့။ လစာတိုးတာ လိုခ်င္လား၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်တာ လိုခ်င္လား ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အခုက လစာ တိုးတယ္ ၿပီးေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္တယ္။ အဲ့လိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္ျဖစ္ရမွာက လစာမတိုးပဲနဲ႔ ကုန္ ေစ်းႏႈန္း မက်ႏိုင္ဘူးလားဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္ကို စဥ္းစားသင့္ၿပီ။ အခု တုိက္ရိုက္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကိုပဲ စဥ္းစားေနေတာ့ ကားေစ်းကြက္ကလည္း သူေကာင္းတယ္၊ ငါေကာင္းတယ္ျဖစ္ေနတယ္။ Brand New ကေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ Brand New ေတြ ဝယ္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ေပးမလဲ ဆိုတာကိုလည္း ထည့္ၿပီး စဥ္းစားသင့္တယ္။ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြ မေျပာနဲ႔ က်ေတာ္လည္း Brand New ပဲ စီးမွာေပါ့။ အဲ့လို လူေတြ မတက္ႏိုင္တဲ့ ပမာဏမွာပဲ ထားၿပီး၊ Brand New ပဲစီး၊ Brand New ပဲ ဝယ္ရမယ္ ဆိုရင္ က်ေတာ္တုိ႔ျပည္သူေတြ မစီးႏိုင္ဘူးေလ။ အဲ့တာေလးေတာ့ စဥ္းစားဖို႔လိုမယ္။ Time Change ေလးေတာ့ လုိအပ္တာေပါ့။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ Brand New သီးသန္႔ေရာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံမရိွဘူး။ Used ကားေစ်းကြက္ က အထိုက္အေလ်ာက္ရိွေနဦးမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း Used ကားေစ်းကြက္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမလားဆိုတာက မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ေမး - ျမန္မာႏိုင္ငံက ကားဝယ္ယူလိုတဲ့ Customer ကို အႀကံျပဳစကားေလး ေျပာေပးပါဦး။
က်ေတာ္တို႔ကေတာ့ Customer ေတြကို ကားေကာင္းေတြ စီးေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ Policy အရေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကားေစ်ေတြ တက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကားေတြကို နဂိုလို ေစ်းေပါေပါနဲ႔ ဝယ္ယူႏိုင္ဖို႔ အလွမ္းေဝးသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ- ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားအေရအတြက္ ေလွ်ာ့ခ်လာ ခ်င္ရင္ အခြန္နဲ႔ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္။ အဲ့အတြက္ အခြန္ေတြတိုးေကာက္လာမယ္။ ကားရပ္နားတဲ့ ေနရာမွာလည္း ပါကင္ေၾကးေတြက ျမင့္လာမယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေတာ့ ကားဝယ္စီးတဲ့ စရိတ္ေတြက ျမင့္လာမယ္လို႔ေတာ့ ျမင္ ေနရတယ္။ အဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တက္ႏိုင္သမွ် အသင္းအေနနဲ႔ေရာ က်ေတာ္တို႔ တစ္သိပုဂၢလအေနနဲ႔ပါ Customer ေပၚမွာ အမွန္ကန္ဆံုး သတင္းအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ႀကိဳအသိေပးမယ္။ Customer ေတြဆီမွာ အရိုးသားဆံုးနဲ႔ အမွန္ကန္ဆံုး ပစၥည္းေတြကိုပဲ ေရာင္းခ်ေပးမွာပါ။


Credit : i.Car Journal
Share on Facebook  Share on Facebook
 
 
 
IKBZ အၾကီးတန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးသန္႔ေဇာ္ (ကုိမ်ဳိး- အာမခံ) ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း
စြယ္ေတာ္ရြက္ Business Group Co., Ltd မွ မန္းေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သူ ဦးမ်ိဳးဇင္ဝင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
IKBZ ၏ ဘ႑ာေရးအရာရွိခ်ဳပ္ဦးေနမ်ိဳးေအာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမူဦးစီးဌာနခရုိင္ရုးံ (ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္း )မွ ...
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ...
Greater Men Group Of Companies မွ Chief executive officer U Win Myo Chit ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
ေရးေနာ့ကုမၸဏီ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
'သႀကၤန္အၿပီး ဘရိတ္ပိုင္း ျပင္ရတာမ်ားတယ္ ကိုထြန္း ဝပ္ေရွာ့ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း'
i-Car ကုမၸဏီမွ ဦးဆန္းမင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
KL SEVEN ကားအေရာင္းစင္တာမွ MD ျဖစ္သူ ဦးၾကည္သာဟန္နွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
Share on Facebook  Share on Facebook