Post AdvertisementRegister an AccountLogin
 
Car Interview
IKBZ အၾကီးတန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးသန္႔ေဇာ္ (ကုိမ်ဳိး- အာမခံ) ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း
2366 ႀကိမ္ ၾကည့္႐ႈ ႔ၿပီး
 
IKBZ အၾကီးတန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးမ်ဳိးသန္႔ေဇာ္ (ကုိမ်ဳိး- အာမခံ) ႏွင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း - Car Interview from iCar.com.mm

 
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ i-car ဂ်ာနယ္ မွာ အာမခံနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါး ေတြကို ပင္တိုင္ေရးေနတဲ့စာေရးဆရာ ကိုမ်ဳိး(အာမခံ)နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေမးျဖစ္ တာေလး တင္ျပေပးပါရေစ။
ေမး-မဂၤလာပါ။ ဆရာ့နာမည္နဲ႔ ဆရာလက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အလုပ္ အကိုင္ေလးမိတ္ဆက္ေပးပါလား။
ေျဖ-ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕နာမည္အရင္း ကေတာ့ ဦးမ်ဳိးသန္႔ေဇာ္ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနတာကေတာ့ ပုဂ္ၢ လိကကုမ္ၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ကေမ္ၻာဇ အာမခံကုမ္ၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ကေမ္ၻာဇ အာမခံကုမ္ၸဏီIKBZ မႏ္ၲေလးတိုင္း ႐ံုးခ်ဳပ္မွာ အႀကီးတန္းမန္ေနဂ်ာရာထူး နဲ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရင္း တစ္ ဖက္ကအာမခံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ဗဟုသု တေတြကို Public awareness ျဖစ္ ေအာင္ Social media သတင္းစာနဲ႔ ယခု i-car ဂ်ာနယ္တို႔မွာ ေဆာင္းပါး မ်ားကို ကိုမ်ဳိး(အာမခံ)ကေလာင္ အမည္နဲ႔ ေရးသားေနပါတယ္။
ေမး-ဆရာ့အေနနဲ႔ အာမခံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဘယ္ ခ်ိန္ကစေရးျဖစ္တာလဲ။
ေျဖ-ကၽြန္ေတာ္အာမခံေလာက ထဲစတင္၀င္ေရာက္ျဖစ္တဲ့ ၁၉၉၀ ႏွစ္ လြန္ပိုင္း ကားေလာကထဲမွာ အဲဒီအခ်ိန္ က နာမည္ႀကီးတဲ့ The Byer Choice ဂ်ာနယ္မွာ သူတစ္ပါး ထိခိုက္မွအာမခံ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးေလး စေရး ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က စတာပါပဲ။
ေမး-ဆရာ့အေနနဲ႔ တျခား ေဆာင္းပါးေတြထက္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ ရာ ေဆာင္းပါးျဖစ္တဲ့ အာမခံေဆာင္းပါး ေတြကို ဦးစားေပးေရးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ရင္းေလး ေျပာျပေပးပါလား။
ေျဖ-အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အႏုပညာစာေပကို ၀ါသနာပါခဲ့တာ။ အထက္တန္းေက်ာင္း သားဘ၀ကတည္းကပါပဲ။ ေက်ာင္းရဲ႕ နံရံကပ္စာေစာင္ျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အာမခံေလာကထဲကို၀င္ေရာက္မိတဲ့ အခ်ိန္ အာမခံဆိုတာဟာ လူ႕ေလာက အတြက္ မရွိမျဖစ္စနစ္တစ္ခုျဖစ္တာနဲ႔ အညီ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ဳိးေတြအာမခံ အသိပညာလိုအပ္တာေတြေၾကာင့္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ပမာ ေရးသား ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေမး-ယခုလက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ အာမခံေစ်းကြက္အေျခအေန ကို ယခင္နဲ႔ ယခုသံုးသပ္ေပးပါလား ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ-ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ အာမခံစနစ္စတင္ခဲ့တာ အဂၤလိပ္ ျမန္မာစစ္ပြဲအၿပီး ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕စစ္ သားေတြနဲ႔အတူပါလာတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အသက္အာမခံနဲ႔အတူစတင္ခဲ့ၿပီး လြတ္လပ္ေရးမရခင္မွာ ပုဂ္ၢလိကအာ မခံကုမ္ၸဏီမ်ားစြာနဲ႔ Multi Polar Insurance Market နဲ႔ အာမခံေစ်း ကြက္မွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္လို႔ဆိုႏိုင္ပါ တယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္မွ စၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလအထိ Uni –Polar Insurance Market အျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ပိုင္အာမခံလုပ္ငန္းတစ္ခုထဲ က လုပ္ကိုင္ခဲ့တာေတြေၾကာင့္ အာမခံ စနစ္ဖြံ႕ ၿဖိဳးမႈဟာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ရင္ မ်ားစြာေနာက္က်ခဲ့ရပါတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ဇြန္လမွစၿပီး ယေန႔အထိ ပုဂ္ၢလိက အာမခံအခန္းက႑တစ္ ေခတ္ဆန္း သစ္ၿပီး Multi Polar Insurance Market ျပန္လည္ဆန္း သစ္လာတာ ေၾကာင့္ အရင္ထက္ေတာ့ ပိုမိုတိုးတက္လာၿပီလို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါ တယ္။
ေမး-ဒါဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ႏိႈင္း ယွဥ္ရင္ ဘယ္အေျခအေနရွိႏိုင္မလဲ။
ေျဖ-ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ေတာ့ အမ်ားႀကီးလိုအပ္ေနပါေသး တယ္။
ေမး-ယခုလက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ အာမခံေစ်းကြက္မွာ ေရာင္းအားအ ေကာင္းဆံုး အာမခံေလးေျပာျပေပးပါ လား။
ေျဖ-ႏိုင္ငံတကာမွာက အသက္ အာမခံကေရာင္းအားအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔က ေတာ့ အေထြေထြအာမခံေတြျဖစ္တဲ့ မီးနဲ႔သဘာ၀အႏ္ၲရာယ္ အာမခံႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကား အာမခံေတြပဲျဖစ္ပါ တယ္။
ေမး-ေမာ္ေတာ္ကားအာမခံ အေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္မ လား။
ေျဖ-ေမာ္ေတာ္ကားအာမခံ ေအာင္ျမင္တယ္၊ မေအာင္ျမင္ဘူးဆို တာ မေျဖခင္မွာ ေမာ္ေတာ္ကားပိုင္ ဆိုင္သူအားလံုးနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္သူအားလံုး အာမခံနဲ႔ ေမာ္ ေတာ္ကားတစ္စီး စက္႐ံုမွထုတ္လုပ္ ၿပီးေနာက္ လိုင္စင္၀င္ၿပီး အမ်ားျပည္ သူဆိုင္ရာ သြားလာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္ နက္ အႏ္ၲရာယ္ရွိေနျခင္ (risk ) ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ကို အာမခံစနစ္ျဖင့္ ႀကိဳတင္ကာ ကြယ္ရန္ ဥပေဒတစ္ရပ္ျပ႒ာန္းၾကပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ႏိုင္ငံတကာ နည္းတူျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ႏိုင္ငံတ ကာကေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္အာမခံမ ပါဘဲ မလုပ္ၾကသလို အာမခံဆိုင္ရာ အသိပညာဗဟုသုတေတြကို ေက်ာင္း ေတြမွာ ဘာသာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ သင္ ၾကားခဲ့ၾကလို႔ အားလံုးနားလည္ၾကပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ဒီအားနည္း ခ်က္ေတြရွိခဲ့လို႔ မည္သို႔ပင္ဥပေဒျပ႒ာန္း ထားေပမယ့္ အာမခံအသိလြဲေနဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္ အာမခံနဲ႔ေမာ္ေတာ္ကားပတ္ သက္မႈလည္း နည္းေနတယ္လို႔ဆိုရ မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ကားအာမခံ ေအာင္ျမင္မႈအမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနေသး တယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။
ေမး-ေမာ္ေတာ္ကားအာမခံ အေၾကာင္းအနည္းငယ္ ေျပာျပေပးပါ။
ေျဖ-ေမာ္ေတာ္ကားအာမခံမွာ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ မိမိယာဥ္ပ်က္စီးမႈ Own Damage ႏွင့္ ကိုယ့္အမွား ေၾကာင့္ သူတစ္ပါးကိုေပးေလ်ာ္ရန္ တာ၀န္ရွိမႈ Third Party Liaibility တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ယခုကားေတြလိုင္စင္ ၀င္ခ်ိန္မွာ ေပးေဆာင္ေနရတဲ့ အာမခံ ကေတာ့ Third Party Liaibility အာမခံျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအာမခံကိုေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ မထားမေနရ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ဒါက လည္း ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဒီလိုဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးေတာ့ ထားခိုင္းၾကပါတယ္။ မိမိယာဥ္ပ်က္စီးမႈအတြက္ အကာအ ကြယ္ထပ္မံလိုခ်င္ရင္ေတာ့ Own Damage နဲ႔Third Party Liaibility ႏွစ္ခုလံုးပါ၀င္တဲ့ အလံုးစံုေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အာမခံ Comprehensive ကို မိမိစိတ္ႀကိဳက္၀ယ္ယူႏိုင္ၾကမွာျဖစ္ပါ တယ္။
ေမး-သူတစ္ပါးထိခိုက္အာမခံ ကို ဆရာတို႔ပုဂ္ၢလိကအာမခံမွာထား လို႔ရပါသလား။
ေျဖ-ဒီဥပေဒအရသတ္မွတ္ျပ ႒ာန္းထားတဲ့ သူတစ္ပါးထိခိုက္မႈအာမခံ က ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ျမန္မာ့အာမခံမွာပဲ ထားလို႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး-အဲဒီအာမခံမွာ ခံစားခြင့္ရွိ ႏိုင္တာေတြကို အမ်ားသိရွိနည္းတာ ဘာေၾကာင့္လို႔ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ-ဒါကေတာ့အထက္ကေျပာ ခဲ့တဲ့အတိုင္း အာမခံအသိပညာစိတ္ ၀င္စားမႈေတြ Uni- Polar Market ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္လို႔ ေျပာရမွာျဖစ္ ပါတယ္။
ေမး-ပုဂ္ၢလိကအာမခံကုမ္ၸဏီ ေတြဖြင့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း အာမခံေစ်း ကြက္အေျခအေနေလးေပၚ သံုးသပ္ေပး ပါဦး။
ေျဖ-ပုဂ္ၢလိကအာမခံကုမ္ၸဏီ ေတြဖြင့္လွစ္ေဆာင္ရြက္လာတာ ယခု ဆိုရင္ သံုးႏွစ္ခြဲေက်ာ္လာတဲ့အခ်ိန္ထိ ေျပာရရင္ အရင္ထက္မ်ားစြာတိုးတက္ လာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာ နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ေတာ့ မ်ားစြာလိုအပ္ေန ပါေသးတယ္။
ေမး-ႏိုင္ငံတကာအာမခံဖြံ႕ ၿဖိဳး တိုးတက္ဖို႔ဘာေတြလုပ္ဖို႔ လိုအပ္သလဲ၊ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲ။
ေျဖ-ႏိုင္ငံတကာမွာက အာမခံ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အသိပညာေတြကို Subject တစ္ခုအေနနဲ႔ သင္ၾကားေပး တာေတြရွိသလို Institute ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အဓိက အဲဒီလိုမ်ဳိးအရင္လုပ္သင့္ပါတယ္။ မၾကာခင္ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံ Insurance Institute ot Indi (III) ႏွင့္ IBRB အာမခံလုပ္ငန္းႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းၿပီDeploma ရရွိႏိုင္မယ့္ သင္တန္းေတြ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ ၾကားသိထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မေ၀း ေတာ့တဲ့အနာဂတ္မွာ ႏိုင္ငံတကာနည္း တူ အာမခံေစ်းကြက္က်ယ္ျပန္႔ဖို႔လမ္း စျမင္ရၿပီလို႔ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထိုက္ သင့္တဲ့အခ်ိန္ေတာ့ေပးရမွာပါ။
ေမး-ဆရာေရးတဲ့ေဆာင္းပါး ေတြအေပၚ အားရေက်နပ္မႈရွိပါသလား။
ေျဖ-ေျပာရရင္ေတာ့ အားရမႈ နည္းပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕အာမခံ လာထားၾကသူေတြထဲမွာ ကိုမ်ဳိး(အာ မခံ)ေဆာင္းပါးေလးေတြဖတ္ၿပီးအာမ ခံထားျဖစ္တာပါဆိုတာ ျပန္ၾကားမိေတာ့ ပီတိျဖစ္မိပါတယ္။ အခုထက္ထိေရး ေပးေနတာက အဓိက Public Awarenessကို ဦးတည္ၿပီးေရးေနတာ ဆိုေတာ့ အာမခံနယ္ပယ္ကလူေတြ အတြက္ေတာ့ သိၿပီးသားေတြျဖစ္ေန ပါလိမ့္မယ္။ အခုဟာကIndustry Awareness အတြက္ ေရးမိေနတာ ေၾကာင့္ အားရမႈ နည္းတယ္လို႔ဆိုရမယ္။
ေမး-ဆရာ့အေနနဲ႔ စာဖတ္ပရိ သတ္ႀကီးကို ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားခ်င္ တာေလးမ်ားရွိရင္ ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ-ဟုတ္ကဲ့ ကားဂ်ာနယ္ဆို ေတာ့ ကားနဲ႔ပတ္သက္သူေတြကို ေျပာ ခ်င္တာက ကားတိုင္းကားတိုင္း အာမခံ မပါရင္မၿပီးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အာမခံကို ဒီထက္ေလ့လာပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ သူတစ္ပါးထိခိုက္ မႈအာမခံဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ေပးေဆာင္ ေနရတယ္။ ဘယ္လိုအက်ဳိးရွိတယ္ဆို တာ မေလ့လာၾကပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္က ကားတစ္စီး၀ယ္စီးၿပီး၊ ကား တစ္စီးနဲ႔ပတ္သက္ေနၿပီဆိုရင္ ကားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုေတြကိုသိသင့္ တယ္လို႔ေျပာရပါ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္အာမခံ နဲ႔ပတ္သက္တာေတြ ပိုၿပီးေလ့လာေစ ခ်င္ပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္က ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္ထက္စာရင္ အမ်ား ႀကီး အခြင့္အေရးေတြရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က အခုေခတ္ လိုအင္တာနက္မရွိ၊ ကြန္ပ်ဴတာမရွိဘဲ ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ စာအုပ္ေတြရွာေဖြေလ့ လာၾကရလို႔ အမ်ားႀကီးအခက္အခဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႔ေခတ္ကေတာ့ ငအ ေခတ္ျဖစ္တာနဲ႔အညီ ေလ့လာတတ္ မယ္ဆိုရင္ အသိပညာေတြဟာ လက္ တစ္ကမ္းမွာ ပိုၿပီးလြယ္ကူပါတယ္ လို႔ေျပာပါရေစ။ ေနာက္ၿပီးအာမခံစနစ္ ဟာ လူ႕ေလာကအတြက္ တကယ္အက်ဳိး ျပဳသလို ကိုယ့္အတြက္အထူးသျဖင့္ မိမိပိုင္ကားေတြအတြက္ အေကာင္း ဆံုး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေပးေနတာ ေၾကာင့္ အာမခံထားၾကဖို႔ တိုက္တြန္း လိုက္ပါတယ္။
ေမး-ဆရာအခုလိုသိလိုသမွ် ေျဖၾကားေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေျဖ-ကၽြန္ေတာ္လည္း အခုလို ေျပာၾကားခြင့္ရတဲ့အတြက္ i-car ဂ်ာ နယ္နဲ႔အတူ i-car ဂ်ာနယ္စာဖတ္ပရိ သတ္ႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


Credit : iCar Team
Share on Facebook  Share on Facebook
 
 
 
စြယ္ေတာ္ရြက္ Business Group Co., Ltd မွ မန္းေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သူ ဦးမ်ိဳးဇင္ဝင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
IKBZ ၏ ဘ႑ာေရးအရာရွိခ်ဳပ္ဦးေနမ်ိဳးေအာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမူဦးစီးဌာနခရုိင္ရုးံ (ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္း )မွ ...
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ...
Greater Men Group Of Companies မွ Chief executive officer U Win Myo Chit ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
ေရးေနာ့ကုမၸဏီ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
ေဒါက္တာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္ ႏွင့္ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း
'သႀကၤန္အၿပီး ဘရိတ္ပိုင္း ျပင္ရတာမ်ားတယ္ ကိုထြန္း ဝပ္ေရွာ့ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း'
i-Car ကုမၸဏီမွ ဦးဆန္းမင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
KL SEVEN ကားအေရာင္းစင္တာမွ MD ျဖစ္သူ ဦးၾကည္သာဟန္နွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း
Share on Facebook  Share on Facebook