Post AdvertisementRegister an AccountLogin
 
Car Knowledge in Myanmar
ကားတစ္စီး ေရြ႕လ်ားရန္ အမွန္တကယ္အသံုးျပဳရေသာ ေလာင္စာဆီပမာဏ ...!
ဗဟုသုတ | 28 Jun 2017 11:20 am | 914 ႀကိမ္ ၾကည့္႐ႈ ႔ၿပီး
Posted by ႏွင္းအိခင္ (iCar.com.mm)   Add to Favoritesအႏွစ္သက္ဆံုးစာရင္းသို႔ထည့္ရန္
 
ကားတစ္စီး ေရြ႕လ်ားရန္ အမွန္တကယ္အသံုးျပဳရေသာ ေလာင္စာဆီပမာဏ ...! - Car Knowledge in Myanmar from iCar.com.mm

ကမာၻႀကီးပူေႏြးလာမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ လွ်ပ္စစ္ကားေတြ၊ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြ ဘယ္ေလာက္ထြက္လာတယ္ပဲေျပာေျပာ ကမာၻ ေပၚမွာရွိတဲ့ ကားအမ်ားစုဟာ ရုပ္ၾကြင္းေလာင္စာေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနရဆဲပါပဲ။ စြမ္းအင္ရင္းျမစ္အတြက္ ရုပ္ၾကြင္းေလာင္ စာကို အသံုးခ်ေနရတဲ့ ကားေတြဟာ လမ္းမေတြေပၚမွာ ေျပးလႊားေရြ႕လ်ားဖို႔ သူတို႔ထဲထည့္ေပးလိုက္တဲ့ ေလာင္စာဆီပမာ ဏရဲ႕ ရာႏႈန္းဘယ္ေလာက္ကို အသံုးျပဳၾကတယ္ဆိုတာ သိပါသလား? ကားတစ္စီးရဲ႕ ေလာင္စာဆီအသံုးခ်မႈသိပၸံကို မျဖစ္ မေန သိထားသင့္တယ္လို႔ မဆိုခ်င္ေပမယ့္ သိထားတဲ့အခါ ေလာင္စာဆီေခၽြတာမႈအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ အ ျပင္ ကားနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ဗဟုသုတေတြလည္း တိုးပြားလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကားတစ္စီးေရြ႕လ်ားမႈအတြက္ အမွန္တ ကယ္ အသံုးျပဳရတဲ့ ေလာင္စာစြမ္းအင္ပမာဏနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ကယ္လီဖိုးနီးယားအေျခစိုက္ Consumer Energy Center က စနစ္တက် သုေတသနျပဳ စမ္းသပ္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ထပ္ဆင့္ ေရြး ခ်ယ္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

အင္ဂ်င္အတြင္း စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးမႈ (62.4%)

ဓာတ္ဆီကားေတြမွာ သံုးထားတဲ့ Internal Combustion Engine (ICE) (အတြင္းခန္း ေလာင္စာေပါက္ကြဲျခင္းအားျဖင့္ အ လုပ္လုပ္သည့္အင္ဂ်င္) ေတြက ေလာင္စာဆီစြမ္းအင္ရဲ႕ 62% ကို အလဟသျဖစ္ေစတယ္။ ဒီအင္ဂ်င္အမ်ဳိးအစားေတြဟာ ေလာင္စာဆီရဲ႕ ဓာတုစြမ္းအင္ကို ေရြ႕လ်ားမႈအတြက္ စက္လည္ပတ္မႈစြမ္းအင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရာမွာ အေလအလြင့္ အ မ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္အတြင္း ပြတ္တိုက္မႈ၊ ေလအထုတ္အသြင္းနဲ႔ အပူစြန္႔ထုတ္မႈေတြကတစ္ဆင့္ စြမ္းအင္ေတြ ေလလြင့္ ကုန္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပိုၿပီးတိတိက်က်ေျပာရရင္ ICE အင္ဂ်င္ေတြက သူ႔ဖာသာသူလည္ပတ္ဖို႔အတြက္ ေလာင္စာဆီရဲ႕ စြမ္းအင္ 62% ကို အသံုးျပဳပါတယ္။

ဒီလို စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးမႈကို ေလ်ာ့ပါးသြားေစဖို႔ ဗားေတြရဲ႕ အဖြင့္အပိတ္နဲ႔ Timing ကို အလိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္ၫွိေပးႏိုင္တဲ့ စနစ္ ေတြ၊ Direct Fuel Injection (ေလာင္စာကို ေပါက္ကြဲမႈအခန္းထဲ တိုက္ရိုက္ေပးပို႔တဲ့စနစ္) ေတြနဲ႔ တာဘိုခ်ာဂ်ာစနစ္ေတြ ေပၚထြက္လာခဲ့ၿပီး ဒီေန႔ေခတ္ကား အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ စနစ္ေတြနဲ႔ ေလာင္စာျပဳန္းတီးမႈကို ကာကြယ္ေပးထား တာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီအပိုင္းမွာ ဒီဇယ္ကားေတြက ဓာတ္ဆီကားေတြထက္ 30 ကေန 35% အထိ စြန္းအင္ေလလြင့္မႈကို နည္းပါးေစၿပီး ေနာက္ ပိုင္းမွာ ေပၚထြက္လာတဲ့ နည္းပညာေတြေၾကာင့္ ေလာင္စာအသံုးျပဳမႈလည္း နည္းပါးလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူအမ်ားစုက ဒီ ဇယ္ကားေတြကို ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားလာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

စက္ႏိႈးၿပီး ရပ္ထားစဥ္ စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးမႈ (17.2%)

ၿမိဳ႕တြင္းေမာင္းႏွင္မႈေတြမွာ ကားပိတ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မီးပိြဳင့္မိလိုပဲျဖစ္ျဖစ္ (စက္ႏိုးလ်က္) ကားေခတၱရပ္ထားခ်ိန္မွာလည္း စြမ္း အင္ေလလြင့္မႈ (Idel Loss) ေတြ ရွိပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြအရ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ Idel Losses ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ေလာင္ စာဆီဂါလံေပါင္း 3.9 ဘီလီယံအထိ ဆံုးရံႈးမႈရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒီဆံုးရံႈးမႈကို ကာကြယ္ဖို႔ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြမွာ Start-stop System ေတြ အသံုးျပဳလာၾကတယ္ – ဒီစနစ္က ကားေရြ႕လ်ားမႈမရွိခ်ိန္မွာ ကလပ္ကိုနင္း၊ ဂီယာကို Neutral မွာထား ၿပီး ကလပ္ကို ျပန္လႊတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အင္ဂ်င္ကို ရပ္တန္႔ေစတယ္။ ကားကို ျပန္လည္ေရြ႕လ်ားလိုတဲ့အခါ ဂီယာထိုးတာ၊ လီဗာနင္းတာေတြ မလုပ္ခင္ ကလပ္ကို ျပန္နင္းေပးလိုက္ရံုပါပဲ။ (ဒီစနစ္က ကားေရြ႕လ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အလုပ္မလုပ္ပါ ဘူး)။ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားမသံုးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းထြက္ပံုမွန္ကားေတြမွာ ဒီစနစ္ပါရင္ စြမ္းအင္ကို 3-10% ကေန 12% အထိ ေခၽြ တာေပးႏိုင္တယ္။

ကားအတြင္းရွိ အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား (2.2%)

ကားတစ္စီးရဲ႕ အတြင္းထဲမွာရွိတဲ့ ေလေအးေပးစနစ္၊ ပါဝါစတီရီယာရင္စနစ္ကစလို႔ ကားအျပင္မွာရွိတဲ့ ေလကာမွန္သုတ္တံ အထိ အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ့ စြမ္းအင္ကို အမွီသဟဲျပဳၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီအစိတ္အပိုုင္းေတြေၾကာင့္ စြမ္းအင္ ေလလြင့္မႈကို ပါဝါစတီရီယာရင္ပန္႔ (Power Steering Pump) လို အစိတ္အပိုင္းေတြ အသံုးျပဳေပးျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ႏိုင္ တယ္။

Transmission ေၾကာင့္ ေလလြင့္ျခင္း (5.6%)

အင္ဂ်င္လည္ပတ္အားကို ကားဘီးေတြဆီေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးရတဲ့ Transmission စနစ္ေၾကာင့္လည္း စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးမႈ ရွိပါတယ္။ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္နဲ႔ Continuously Variable Transmission (CVT) စနစ္ေတြက Transmission စနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးမႈကို နည္းပါးေစတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားေစ်းကြက္ထဲမွာ ေနာက္ပိုင္းဝင္လာတဲ့ ကားအာလံုးနီးပါး က ေအာ္တိုဂီယာေတြနဲ႔ျဖစ္ၿပီး CVT စနစ္ကိုေတာ့ Toyota Prius, Highlander, Camry နဲ႔ Nissan Altima လို ကားေတြ မွာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ေလခြင္းအားေၾကာင့္ ေလလြင့္ျခင္း (2.6%)

ကားတစ္စီးကို လမ္းမေပၚမွာ ေမာင္းႏွင္သြားတဲ့အခါ ေလထုကို ခြဲဖယ္ထုတ္သြားရတယ္ – ဒါေၾကာင့္ ကားအရွိန္ျမန္ေလ ေလ စြမ္းအင္ပိုကုန္ေလေလျဖစ္ၿပီး ကားအရွိန္ေႏွးတဲ့အခါ စြမ္းအင္ကုန္ဆံုးမႈ နည္းပါးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကားရဲ႕ပံုပန္းသြင္ ျပင္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေလခြင္းအားေၾကာင့္ စြမ္းအင္ေလလြင့္မႈ ကြာျခားႏိုင္ပါေသးတယ္။ ကိုယ္ထည္ဝန္းဝိုင္းေခ်ာေမြ႕တဲ့ ကား ေတြက ေလခြင္းအားပိုေကာင္းၿပီး စြမ္းအင္ေလလြင့္မႈ နည္းပါးတယ္။

လိမ့္အားေၾကာင့္ စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးျခင္း (4.2%)

လိမ့္အားခုခံမႈ (Rolling Resistance) ဆိုတာ တာယာေတြ ေရွ႕ကိုလိမ့္သြားဖို႔ လိုအပ္တဲ့အားျဖစ္ၿပီး အဲဒီ့တာယာေတြ ပင့္မ ထားရတဲ့ ဝန္နဲ႔ တိုက္ရိုက္အခ်ဳိးက်ပါတယ္။ Rolling Resistance ေၾကာင့္လည္း စြမ္းအင္ေတြ ဆံုးရံႈးႏိုင္ၿပီး ဒီအခ်က္ကို ကာကြယ္ဖို႔ တာယာပန္းဒီဇိုင္းသစ္ေတြ၊ တာယာႀကိဳးအသစ္ေတြ စတဲ့ နည္းပညာသစ္ေတြကို ဖန္တီးလာၾကတယ္။ သာမန္ ခရီးသည္တင္ကားေတြမွာ Rolling Resistance ကို 5-7% ေလာက္ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ခဲ့ရင္ ေလာင္စာဆီရဲ႕ စြမ္းအင္ျပဳန္းတီးမႈကို 1% ေလာက္အထိ နည္းပါးသြားေစပါတယ္။

ဘရိတ္စနစ္ေၾကာင့္ စြမ္းအင္ဆံုးရံႈးျခင္း (5.8%)

ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီး ေရွ႕ကို လိမ့္ထြက္သြားဖို႔ရာမွာ အင္ဂ်င္အပါအဝင္ Transmission စနစ္တစ္ခုလံုးက ကားရဲ႕အီနား ရွားကို ေက်ာ္လြန္ေအာင္ စြမ္းအင္ထုတ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္ – အီနားရွားဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိၿပီးတဲ့အတိုင္း ရပ္ေနတဲ့ အရာ ဝတၳဳေတြရဲ႕ ရပ္ၿမဲရပ္ေနလိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ အရာဝတၳဳေတြရဲ႕ ေရြ႕လ်ားၿမဲေရြ႕ခ်ားေနလိုတဲ့သေဘာကို ဆိုလို တာပါ။ ကားတစ္စီး ေရြ႕လ်ားသြားဖို႔ ရပ္ေနတဲ့အီနားရွားထက္ ပိုသာတဲ့ စြမ္းအင္လိုအပ္ၿပီး ဒီစြမ္းအင္က ယာဥ္ရဲ႕အေလး ခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္မႈရွိပါတယ္။ ယာဥ္ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ ေပါ့ေလေလ ေရြ႕လ်ားသြားဖို႔ ပိုျမန္ေလေလပါပဲ။ ဥပမာအေနနဲ႔ မီးပိြဳင့္လႊတ္တဲ့အခါ ကားႀကီးေတြထက္ ကားေလးေတြက ျမန္ျမန္ေမာင္းထြက္ႏိုင္တာကို ျမင္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။

ဘရိတ္နင္းတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒီျဖစ္စဥ္နဲ႔ေျပာင္းျပန္ အျခင္းအရာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရြ႕လ်ားမႈအတြက္ အီ နားရွားကို ေက်ာ္လြန္ေအာင္ ထုတ္ထားတဲ့ စြမ္းအင္ေတြက ဘရိတ္အုပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပဳန္းတီးသြားပါေတာ့တယ္။

ကားတစ္စီး ေရြ႕လ်ားမႈအတြက္ တကယ္တမ္းအသံုးခ်ရေသာ စြမ္းအင္ပမာဏ

အေပၚမွာေဖာ္ျပထားတဲ့ စြမ္းအင္ျပဳန္းတီးမႈရာႏႈန္းေတြကို ဖယ္ထုတ္လိုက္တဲ့အခါ ကားတစ္စီးေရြ႕လ်ားဖို႔ တကယ္အသံုးျပဳ ရတဲ့ စြမ္းအင္ပမာဏက 15% ဝန္းက်င္သာ က်န္ေတာ့တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူက ကားတစ္စီးကို ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့အခါ ဆီတိုင္ကီထဲမွာရွိတဲ့ ေလာင္စာဆီပမာဏရဲ႕ 15% ကိုပဲ သံုးေနတယ္လို႔ မွတ္ယူႏိုင္တယ္။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ ရုပ္ၾကြင္းေလာင္စာေတြ ရွားပါးလာမႈ၊ သဘာဝဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈေတြေၾကာင့္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ ျပဳန္းတီးမႈကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားနည္းပညာေတြ ေပၚထြက္လာၾကတာေၾကာင့္ ဒီေန႔ေခတ္ကားေတြဟာ ေရွး ယခင္ကကားေတြေလာက္ေတာ့ စြမ္းအင္ျပဳန္းတီးမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။


Credit : Motors.com.mm

ကားတစ္စီး ေရြ႕လ်ားရန္ အမွန္တကယ္အသံုးျပဳရေသာ ေလာင္စာဆီပမာဏ ...! - Car Knowledge in Myanmar from iCar.com.mm
Share on Facebook  Share on Facebook
 
 
 
အသင္းအဖြဲ႕အမည္ျဖင့္ မွတ္ပုံတင္မည့္ နာေရးယာဥ္၊လူနာတင္ယာဥ္၊ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား အတြက္...
Delivery Van ကားမ်ား ဒဏ္ေၾကးကင္းလြတ္ခြင့္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမည္
ရွမ္းေတာင္၌ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို ဇြန္ ၁၅ ရက္တြင္ စတင္အေရးယူမည္
ေက်ာင္းကားသစ္မ်ား ယာဥ္ေမာင္းခန္႔အပ္ရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးငါးဦး ပါဝင္
ရန္ကုန္တြင္ ေက်ာင္းႀကဳိပို႔ကား ေျပးဆြဲမည့္ ကုမၸဏီ အစိုးရထံ ကားမ်ားျပန္အပ္
ကားအင္ဂ်င္အပူမလြန္ေအာင္ လုပ္သင့္တဲ့အခ်က္ ၅ ခ်က္
ကားတစ္စီးကို ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း
ေျပးဆြဲေနဆဲ ၁၉၉၈ ခုနွစ္ ေမာ္ဒယ္ေအာက္ YBS ယာဥ္မ်ားကုိ လုိက္စစ္မည္
ကီလိုစနစ္သံုးတကၠစီမ်ား ဧၿပီ ၁ ရက္ စတင္ေျပးဆြဲမည္
ေတာင္အတက္အဆင္းခရီး အဆင္ေျပတဲ့ ခ်က္ပလက္ထရက္ဇ္
Share on Facebook  Share on Facebook