Post AdvertisementRegister an AccountLogin
 
Car Knowledge in Myanmar
ပူၿပီေနာ္၊ ကားအတြင္းခန္း ေအးေအာင္လုပ္ထားပါ
ဗဟုသုတ | 5 Mar 2018 3:47 pm | 1343 ႀကိမ္ ၾကည့္႐ႈ ႔ၿပီး
 
ပူၿပီေနာ္၊ ကားအတြင္းခန္း ေအးေအာင္လုပ္ထားပါ - Car Knowledge in Myanmar from iCar.com.mm

ရာသီဥတုပူလာေတာ့မယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြသံုးသပ္ထားတဲ့အတြက္ အဲသည္ပူျပင္းတဲ့ရာသီအတြင္းမွာ သင့္ကားအတြင္း အပူဒဏ္ကို ဘယ္လို ကာကြယ္မလဲဆိုတာကလည္း အေရးပါလာပါတယ္။
အေကာင္းဆံုးကေတာ့ အပူခ်ိန္အမ်ားဆံုး ေန႔လယ္အခ်ိန္ေတြမွာ ကားေရာ လူေရာအျပင္မထြက္တာပါပဲ။ မတတ္သာလို႔ ကားနဲ႔အျပင္ထြက္ၾကရရင္ေတာ့ ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္ေတြကိုသိရွိလိုက္နာရမွာျဖစ္တယ္။
ေနကာေတြ
အပူဒဏ္ကို ကာကြယ္ဖို႔ တံခါးမွန္ေတြေနာက္မွာ လိုက္ကာေတြတပ္ဆင္ထားဖို႔ လိုအပ္သလို ေလကာမွန္အေပၚမွာဖံုးအုပ္ဖို႔ ေနကာေတြကို ကားထဲမွာအၿမဲေဆာင္ထား သင့္ပါတယ္။

ေရဖ်န္းပါ
ေနပူထဲမွာ ကားကိုရပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ကားကိုယ္ထည္ေပၚမွာ ေရဖ်န္းထားၿပီးအတြင္းခန္းအပူခ်ိန္ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ အဲသည္အတြက္ ေရဘံုဘိုင္နဲ႔အနီးဆံုးအေနအထားျဖစ္ရပါမယ္။ ကားနဲ႔ သယ္ယူသြားႏိုုင္တဲ့ ကားေရေဆးကိရိယာေလးေတြေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။ လက္ကိုင္စပေရးဘူးကို အသံုးျပဳၿပီးလည္းေရဖ်န္းႏိုင္တယ္။

တံခါးဖြင့္
ကားကိုေနပူထဲထားခဲ့ၿပီး ျပန္ေရာက္တဲ့အခါခ်က္ခ်င္းဝင္မေမာင္းပါနဲ႔။ ပထမဆံုး ကားတံခါးအားလံုးဖြင့္လိုက္ၿပီး စက္ႏိႈးထားပါ။ အဲကြန္းကို အျမင့္ဆံုးျမႇင့္တင္ထားပါ။ ႏွစ္မိနစ္၊ သံုးမိနစ္ေလာက္ဖြင့္ၿပီး ရပ္တန္႔လိုက္တဲ့အခါ ကားအတြင္းခန္းထဲမွာ အပူဓာတ္ေတြထြက္သြားၿပီး လတ္ဆတ္တဲ့အျပင္ေလနဲ႔ လဲလွယ္ၿပီးသားျဖစ္သြားပါမယ္။အေဝးေျပးလမ္းေတြမွာ ခရီးသြားတဲ့အခါ ရပ္နားတဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း ကားတံခါးေတြအကုန္ဖြင့္ၿပီး ျပင္ပေလနဲ႔အတြင္းခန္းေလကိုလဲလွယ္တာမ်ိဳးျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။

မွန္ခ်န္ပိတ္ပါ
ကားတံခါးပိတ္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အယူအဆႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ ကားႀကီးေတြမွာ ျပင္ပအပူကိုကာကြယ္ထားႏိုင္လို႔ မွန္အလံုပိတ္ၿပီးထားခဲ့ႏိုင္ေပမဲ့ သာမန္ကား ေလးေတြအေနနဲ႔ မွန္အလံုပိတ္တာဟာ အျပင္က အပူေတြဝင္ေရာက္ၿပီး ျပန္မထြက္ႏိုင္လို႔ အပူေတြထိန္းထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ စက္ႏိႈးၿပီး အဲကြန္းဖြင့္ထားခဲ့ ရင္လည္း လူမရွိတဲ့အတြက္ လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈမရွိႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ကားတံခါးမွန္ေတြကို ႏွစ္လက္မေလာက္ခ်န္ၿပီးပိတ္ရပါမယ္။

အဲကြန္းႀကိဳျပင္
ကားအတြင္းခန္းမွာ အဲကြန္းစနစ္ကိုအသံုးျပဳတဲ့အခါ ျပင္ပအပူခ်ိန္နဲ႔ ကားအတြင္းခန္း အပူခ်ိန္ကိုသိပ္ကြာျခားေစတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အေရျပားထိခိုက္တာမျဖစ္ေစဖို႔ မ်က္ႏွာနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္တည့္တည့္ကို အဲကြန္းေလေတြတိုက္႐ိုက္မက်ေရာက္ေစဖို႔ ေလထြက္ေပါက္ကိုလႊဲထားသင့္ပါတယ္။အဲကြန္းမဖြင့္တာၾကာရင္ ဂက္စ္နဲ႔စက္ကိရိယာအစိတ္အပိုင္းေတြအလုပ္မလုပ္တာ၊ ဂက္စ္စီးဆင္းလမ္းေၾကာင္းေတြ ပိတ္ဆို႔တာေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲကြန္းစနစ္ဟာ  အင္ဂ်င္ပါဝါကို ပိုမိုရယူအသံုးျပဳရတဲ့အတြက္ ကားအင္ဂ်င္ဟာ သာမန္ထက္ပိုပူလာၿပီး အင္ဂ်င္အပူရွိန္လြန္ကဲလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲကြန္းစနစ္ကိုႀကိဳတင္ စစ္ေဆးျပဳျပင္တာေတြ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။

အဲကြန္းမေအးေတာ့ဘူးဆိုရင္ ကြန္ဒင္ဆာ (condenser) ပ်က္စီးတာ၊ ကြန္ပရက္ဆာ (compressor)အက္ကဲြတာ၊ လည္ပတ္ေစတဲ့ႀကိဳး (belt) ပ်က္စီးတာ၊ ကလပ္ (clutch)ခ်ိဳ႕ယြင္းတာ၊ ဖိအားေပးစနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းတာ၊ ဗားကအလုပ္မလုပ္တာစတဲ့ ျပႆနာေတြရွိႏိုင္တယ္။အဲကြန္းကိုၾကာရွည္ပိတ္ထားၿပီး စတင္အသံုးျပဳမိတဲ့အခါ အဲကြန္းထဲကဆိုးရြားတဲ့ အနံ႔အသက္ေတြထြက္လာတတ္ပါတယ္။ အဲကြန္းကို ၾကာရွည္ပိတ္ထားတဲ့အတြက္ အထဲမွာ ဘက္တီးရီးယားနဲ႔မိႈေတြအမ်ားအျပားေပါက္ပြားေနခဲ့တာျဖစ္လို႔ အနံ႔ဆိုးေတြထြက္ေနတာျဖစ္တယ္။ အဲကြန္းကို သန္႔စင္ဖို႔လိုအပ္ေနတာပါ။
ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့အသံေတြ ျမည္လာတာကေတာ့ ပ်က္စီးေတာ့မယ့္ဆဲဆဲ ကြန္ပရက္ဆာက အသံေတြထြက္တာပါ။ အဲကြန္းရဲ႕အျခားအစိတ္အပိုင္းေတြက ခ်ိဳ႕ယြင္းရင္ လည္း အသံျမည္ႏိုင္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေခ်ာဆီမဟုတ္တာ မွားယြင္းအသံုးျပဳမိရင္လည္း အသံျမည္ႏိုင္ပါတယ္။

အဲကြန္းဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ကားရဲ႕အတြင္းခန္းက စိုထိုင္းထိုင္းျဖစ္ေနတဲ့ ေလေတြကိုခံစားရရင္ေတာ့ အဲကြန္းစနစ္အတြင္းမွာ စိုထိုင္းဆမ်ားေနတာပါ။ ဒါမွမဟုတ္အက်ိဳးအပဲ့ ပစၥည္းအစအနေတြနဲ႔ အမိႈက္သ႐ိုက္ေတြ အဲကြန္းထဲမွာရွိေနတာပါ။ ကားအဲကြန္းယိုစိမ့္တာမ်ိဳး တစ္ခုခုျဖစ္ေနလားစစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ယိုစိမ့္တာကေန အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ဓာတုပစၥည္းေတြေပ်ာ္ဝင္ပါရွိလာႏိုင္တာက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကိုထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္သလို ကားအင္ဂ်င္ကိုလည္း ထိခိုက္ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါတယ္။

အေအးေပးစနစ္
ပူျပင္းတဲ့ရာသီမွာ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲတာအမ်ားဆံုးျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေအးေပးစနစ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းလို႔ျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ အေအးေပးစနစ္ေတြျဖစ္တဲ့ အင္ဂ်င္အတြင္း လည္ပတ္စီးဆင္းတဲ့ အင္ဂ်င္ဝိုင္စနစ္၊ ေရတိုင္ကီလို႔ေခၚတဲ့ ေရဒီေယတာစနစ္နဲ႔ အေအးေပးပန္ကာေတြကို စစ္ေဆးရပါမယ္။ အင္ဂ်င္အပူလြန္ကဲတာမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္ရင္ အတြင္းခန္းက ေအးေနပါမယ္။

တာယာစစ္ေဆးပါ
ကားဘီးတာယာေတြ ပြိဳင့္မရွိေတာ့ဘဲသက္တမ္းလြန္ တာယာေတြျဖစ္ေနရင္ ပူျပင္းတဲ့ရာသီမွာ တာယာကဲြထြက္တဲ့အထိ အႏၱရာယ္ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္တာယာ ေတြေကာင္း မေကာင္းစစ္ေဆးလဲလွယ္ၿပီးမွ ခရီးေဝးေမာင္းႏွင္သင့္ပါတယ္။ တာယာေလေပါင္ဟာ ပူျပင္းတဲ့ရာသီမွာ ပံုမွန္ထက္ေလေပါင္ခ်ိန္ ပိုတိုးလာေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေလေပါင္ခ်ိန္ဟာအံုနာဘုတ္မွာပါတဲ့အတိုင္းျဖစ္သင့္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းသူအေနနဲ႔ ေလေပါင္ခ်ိန္အေနအထားကို အၿမဲေစာင့္ၾကည့္သတိျပဳသင့္ပါတယ္။

အိတ္ေဇာပိတ္တာ
ကားရဲ႕အိတ္ေဇာပိတ္ဆို႔တဲ့အခါ အပူရွိန္နဲ႔ မီးခိုးေတြက အင္ဂ်င္ဆီျပန္လာတဲ့အတြက္ အင္ဂ်င္အပူရွိန္လြန္ကဲတတ္ပါတယ္။

ေလကာမွန္
ပူျပင္းတဲ့ေနေရာင္ေအာက္မွာ ေလကာမွန္ကတစ္ဆင့္ ေရွ႕ျမင္ကြင္းေတြကို အာ႐ံုစိုက္ရတာျဖစ္လို႔ အညစ္အေၾကးေတြနဲ႔ မႈန္ဝါးေနတဲ့ ေလကာမွန္ဟာအျမင္အာ႐ံုကို ႐ႈပ္ေထြးေစတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေလကာမွန္ကိုၾကည္လင္ေနေအာင္ သန္႔ရွင္းေပးသင့္ပါတယ္။

Credit:Kumudra
Share on Facebook  Share on Facebook
 
 
 
အသင္းအဖြဲ႕အမည္ျဖင့္ မွတ္ပုံတင္မည့္ နာေရးယာဥ္၊လူနာတင္ယာဥ္၊ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား အတြက္...
Delivery Van ကားမ်ား ဒဏ္ေၾကးကင္းလြတ္ခြင့္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမည္
ရွမ္းေတာင္၌ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို ဇြန္ ၁၅ ရက္တြင္ စတင္အေရးယူမည္
ေက်ာင္းကားသစ္မ်ား ယာဥ္ေမာင္းခန္႔အပ္ရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးငါးဦး ပါဝင္
ရန္ကုန္တြင္ ေက်ာင္းႀကဳိပို႔ကား ေျပးဆြဲမည့္ ကုမၸဏီ အစိုးရထံ ကားမ်ားျပန္အပ္
ကားအင္ဂ်င္အပူမလြန္ေအာင္ လုပ္သင့္တဲ့အခ်က္ ၅ ခ်က္
ကားတစ္စီးကို ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း
ေျပးဆြဲေနဆဲ ၁၉၉၈ ခုနွစ္ ေမာ္ဒယ္ေအာက္ YBS ယာဥ္မ်ားကုိ လုိက္စစ္မည္
ကီလိုစနစ္သံုးတကၠစီမ်ား ဧၿပီ ၁ ရက္ စတင္ေျပးဆြဲမည္
ေတာင္အတက္အဆင္းခရီး အဆင္ေျပတဲ့ ခ်က္ပလက္ထရက္ဇ္
Share on Facebook  Share on Facebook