
ကားဂီယာမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ျပႆနာ ဆယ္မ်ိဳး
![]() ကားကိုထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ရာမွာ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေစဖို႔ ဂီယာေကာင္းမြန္ေနဖို႔ကလည္းအေရးႀကီးပါတယ္။ သင့္ကားရဲ႕ဂီယာမွာျဖစ္တတ္တဲ့ ျပႆနာေတြကိုလည္း ေလ့လာထားသင့္ပါ တယ္။ ၁။ ခ်က္မီးလင္းတာ ခုေနာက္ပိုင္းတင္သြင္းလာတဲ့အဆင့္ျမင့္ကားေတြမွာ အင္ဂ်င္ခ်က္မီး (check engine light)လင္းလာၿပီး ျပႆနာရွိတဲ့ေနရာကိုအတိအက်ေဖာ္ျပေပးႏိုင္ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ ဆီေပးပို႔ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာရဲ႕အဆံုးအျဖတ္နဲ႔ အခ်က္ျပသတိေပးႏိုင္တာျဖစ္တယ္။ ၂။ အသံျမည္တာ ဂီယာကို အသံုးျပဳတဲ့အခါ ဂေလာင္ဂလင္အသံ ဒါမွမဟုတ္တစီစီျမည္သံနဲ႔ ညည္းညဴသံလိုမ်ိဳးေတြထြက္ေနရင္ ဂီယာစနစ္မွာ ျပႆနာရွိေနလို႔ပါ။ အဲဒါဟာ ကားအမ်ိဳးအစားအလိုက္ ကဲြဲျပားတဲ့ဂီယာစနစ္ ေတြအရအသံထြက္ပံုမတူညီႏိုင္ပါဘူး။ အျမန္ဆံုးကြ်မ္းက်င္သူနဲ႔ျပသၿပီး စစ္ေဆးျပဳျပင္ရပါမယ္။ ၃။ တံု႔ျပန္မႈ ကင္းမဲ့တာ ဂီယာကို အသံုးျပဳတဲ့အခါတံု႔ဆိုင္းတာ၊ ဂီယာေျပာင္းလို႔မရတာေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာတံု႔ ျပန္မႈကင္းမဲ့တာကတူညီပါတယ္။ သိသာထင္ရွားတာက park ဒါမွမဟုတ္ drive ကိုေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာပါ။ ဂီယာစနစ္မွာ ျပႆနာရွိေနၿပီဆိုတာကို ညႊန္ျပေနတာပါ။ ၄။ ဂီယာေျပာင္းလို႔မရတာ ဂီယာကိုရပ္တန္႔ထားရာက နံပါတ္(၁)ကို ေျပာင္းလို႔မရတာ ဒါမွမဟုတ္ေရာက္ရွိေနတဲ့ ေနရာကေထပ္ၿပီး ေျပာင္းလို႔မရတာကို မန္ႏ်ဴရယ္ဂီယာေတြမွာၾကံဳရတတ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာဂီယာဆီေလ်ာ့နည္း ေနတာျဖစ္ဖို႔ မ်ားပါတယ္။ ဂီယာဆီကိုစစ္ေဆးၿပီးအျပည့္ရွိေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ shift cables ဆက္စပ္ခ်ိန္ညႇိေပးတဲ့ ႀကိဳးေတြမွာ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနတာ ဒါမွမဟုတ္ ကလပ္(clutch) ကြင္းဆက္မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရွိတာေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၅။ ဂီယာလဲြဲေခ်ာ္တာ ေအာ္တိုဂီယာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မန္ႏ်ဴရယ္ဂီယာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဂီယာေျပာင္းတာ လဲြေခ်ာ္ (slip)ေနၿပီဆိုရင္ ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္မွာအရွိန္ထပ္ျမႇင့္တင္တာေတြမလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဂီယာကို မူလေနရာျပန္ထားရပါမယ္။ အႏ ၱရာယ္အလြန္မ်ားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဂီယာ slip ျဖစ္တာနဲ႔ အျမန္ဆံုးစစ္ေဆးျပဳျပင္ရပါမယ္။ ၆။ ထိခိုက္မိတဲ့အသံ ဂီယာေျပာင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္အသံထြက္လာတာဟာ ဂီယာစနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းေနတာကိုအသိေပးလိုက္တာပါ။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဂီယာဆီအမ်ိဳးအစားကိုသံုးစဲြတာမ်ိဳးမဟုတ္တဲ့အတြက္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဂီယာစနစ္အတြင္း မကၠင္းနစ္ပိုင္းဆိုင္ရာအစိတ္အပိုင္းေတြခြ်တ္ယြင္းတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၇။ ကလပ္က တရြတ္ဆဲြေနတာ မန္ႏ်ဴရယ္ဂီယာမွာကလပ္နင္းလိုက္တဲ့အခါ တရြတ္ဆဲြေနတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကလပ္နဲ႔အခ်ိတ္အဆက္လြတ္ေနတာျဖစ္လို႔ စိုးရိမ္စရာအေနအထားျဖစ္ပါတယ္။ ဆက္သြယ္တဲ့ႀကိဳးနဲ႔ ကြင္းဆက္ေတြမွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရွိၿပီး ကလပ္လြတ္ေနတာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၈။ ႀကိတ္ေျခတုန္ခါေနတာ မန္ႏ်ဴရယ္နဲ႔ ေအာ္တိုဂီယာ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးမွာ ပံုမွန္အလုပ္မလုပ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဂီယာကိုအသံုးျပဳတဲ့အခါ ပံုမွန္တံု႔ျပန္မႈေတြမရပါဘူး။ မန္ႏ်ဴရယ္ဂီယာမွာ အသံုးျပဳတဲ့အခါႀကိတ္ေျခတဲ့အသံေတြထြက္လာတယ္။ ကလပ္ကိုအျပည့္နင္းတဲ့အခါမွာလည္း အဲသည္အသံေတြထြက္ေနတယ္။ ကလပ္နဲ႔ဂီယာအစိတ္အပိုင္းေတြ ျပန္လည္ခ်ိန္ညႇိတပ္ဆင္ဖို႔လိုအပ္ေနတာပါ။ ၉။ ဂီယာဆီ ယိုစိမ့္တာ ဂီယာဆီယိုစိမ့္တာဟာ ဂီယာစနစ္ကိုအထူးဂ႐ုစိုက္စစ္ေဆးဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီဆိုတာကိုညႊန္ျပေနတာပါ။ ေအာ္တိုဂီယာဆီက မည္းညစ္ေနတာ၊ ေညႇာ္နံ႔ထြက္ေနတာဆိုရင္အသစ္လဲလွယ္ရပါမယ္။ ၁၀။ ေညႇာ္နံ႔ထြက္လာတာ ဂီယာထဲက ေညႇာ္နံ႔ထြက္လာၿပီဆိုရင္ ဂီယာအပူလြန္ကဲတာပါ။ ဂီယာစနစ္မွာပါဝင္တဲ့ ဂီယာဆီဟာ ေတာက္ပတဲ့အနီေရာင္ရွိတယ္။ သန္႔ရွင္းတယ္။ အနည္းငယ္ေမႊးပ်ံ႕တဲ့အနံ႔ရွိပါတယ္။ ဂီယာဝိုင္ေလ်ာ့ နည္းတာ၊ ဆီကမသန္႔စင္ေတာ့ဘဲ အညစ္အေၾကးေတြမ်ားေနတာက ေလာင္ကြ်မ္းမႈျဖစ္ၿပီး ေညႇာ္နံ႔ထြက္လာေစပါတယ္။ ဂီယာစနစ္ခြ်တ္ယြင္းေတာ့မယ္ဆိုတာကို သတိေပးလိုက္တာပါပဲ။ Credit:Kumudra |
